Rájöhetett a Red Bull DRS-trükkjére az Aston Martin - F1VILÁG.HU

Rájöhetett a Red Bull DRS-trükkjére az Aston Martin

Miközben a Ferrari csapatánál bevallottan kőkeményen dolgoznak azon, hogy megfejtsék, a Red Bull autójának DRS-rendszere miért olyan hatékony, úgy fest, az Aston Martinnál megtalálták a választ a kérdésre.

A Red Bull már a tavalyi szezon során is rendkívül hatékony DRS-rendszerrel rendelkezett, ezen erősségét pedig a csapat átmentette 2023-ra is: az istálló RB19-es modellje kimagasló teljesítményre képes az előzési zónákban, ahol nyitott DRS-rendszerrel jóval nagyobb végsebesség elérésére képes, mint az ellenfelek. Néhány hete Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke is bevallotta, ki kell deríteniük, a Red Bull megoldása miért olyan hatékony.

„Óriási a DRS-hatásuk, ki merem jelenteni, hogy nagyobb, mint bárki másnál. Meg kell értenünk, hogyan képesek ilyesmire” – mondta a francia szakember. „Azt gondolom, tavaly talán még nyilvánvalóbb volt ez a dolog, de akkor kompenzáltuk a lemaradásunk egy részét. Viszont még javítanunk kell rajta” – mondta a francia szakember.

 

A Red Bull hatékony DRS-rendszerével nemrég mi is foglalkoztunk ’A GP Világa’ című magazinműsorunk keretében.

Miközben a Ferrari egyelőre keresi a válaszokat, úgy tűnik, az Aston Martin meg is találta azokat: a brit istálló a bő két héttel ezelőtti Azeri Nagydíjon vitte pályára legújabb hátsó szárnyát, és bár a DRS-rendszerük Bakuban még nem működött problémamentesen, Miamiban, egy héttel később már hatékonyan dolgozott az AMR23-asokon.

A számítások szerint az Aston Martin versenyautója a végsebességeket tekintve hasonló hatékonysággal dolgozott nyitott DRS-rendszerrel, mint a Red Bull versenygépe: miközben az RB19-es 11,42 százalékkal, addig az AMR23-as 11,30% volt gyorsabb nyitott szárnyállásnál. Az Aston Martin ráadásul meg tudta őrizni autójának egyik kiváló tulajdonságát, a rendkívül hatékony gumikezelést.

Az Aston Martin mérnökei hajlandóak voltak arra, hogy feláldozzanak valamennyit a kanyarsebességből, olyan kompromisszumra törekedve, mely kiegyensúlyozza az ARM23-ast a versenypályák kanyargós részei, illetve egyenesei között. Ezek a beállítások pedig lehetővé tették Lance Strollnak, hogy előrébb lépjen Miamiban, Fernando Alonsónak pedig azt, hogy maga mögött tartsa Carlos Sainz Ferrariját a verseny első etapjában – annak ellenére, hogy a spanyol versenyző rendre DRS-távolságon belül tartózkodott.

Az Aston Martinnál pontosan tudják, a fejlesztési versenynek óriási jelentősége lesz abban, hogy megtartsák előkelő helyüket a konstruktőrök versenyében, a csapat ezért folyamatosan igyekszik javítani az AMR23-ason: a hírek szerint a brit istálló a hétvégén, Imolában, majd Kanadában is jelentős újításokkal vértezi fel versenyautóját.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!