Rájött a trükkre, a Red Bull bepanaszolta a Mercedest! - F1VILÁG.HU

Rájött a trükkre, a Red Bull bepanaszolta a Mercedest!

HIRDETÉS
Egy motortrükknek köszönhetően javulhatott jelentősen a Mercedes teljesítménye az elmúlt időszakban – legalábbis ezt gyanítják a riválisok, akik közül a Red Bull állítólag már a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) figyelmét is felhívta a turpisságra.
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 31: Lewis Hamilton of Mercedes and Great Britain leads Max Verstappen of Red Bull Racing and The Netherlands as they go out for their final qualifying lap during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 31, 2021 in Budapest, Hungary. (Photo by Peter Fox/Getty Images)

A Mercedes a Brit Nagydíjon tudott jelentős előrelépéseket tenni – javarészt annak köszönhetően, hogy egy komoly fejlesztési csomaggal szerelte fel versenyautóit.

A riválisok viszont azt gyanítják, a német istálló nemcsak aerodinamikai megoldásainak köszönhetően tudott lépéselőnybe kerülni, hanem bizony egy ügyes trükköt is bevet a kanyarkigyorsítások kezdeti fázisaiban, amivel komoly javulást értek el.

Minderről nemrég az Auto Motor und Sport című német lap írt, sőt, ők azt is tudni vélik, hogy a Red Bullnál és a Ferrarinál pontosan tudják, mi az oka mindennek.

A lap szerint a két csapat azt gyanítja, a Mercedes egy okos trükknek köszönhetően rövid időre külön tudja választani az intercoolerből érkező hideg és forró levegőt a V6-os erőforráson belül, a kanyarkigyorsítások elején így mintegy 20 lóerős teljesítménytöbblethez jutnak. Mindezt a lassú kanyarokban mért GPS-adatok alapján állítják.

A sűrített levegőt az intercoolerben hűtik le 100 fokról a környezeti hőmérsékletre – a technikai szabályzat szerint az alsó határ a környezeti hőmérséklet alatt van 10 fokkal.

A részterhelési tartományban a levegő hőmérséklete alacsonyabb, mint a teljes terhelésnél. Mivel a hideg levegő sűrűbb, arányaiban több üzemanyag égethető el, ez pedig nagyobb teljesítményt is jelent. Az a csapat, mely a hűtött levegő arányát a teljes terheléstartomány kezdeti szakaszában maximalizálni tudja, előnybe kerül a gyorsítási folyamatokban. Ez pedig a köridők tekintetében is sokat számít. Az FIA természetesen egy szenzorral méri a levegő hőmérsékletét.

A Red Bull szerint viszont épp ennek a szenzornak az elhelyezésével trükközik a Mercedes. Az AMuS szerint az osztrák istálló már az FIA-t is megkereste az ügyben – szeretnék, ha a sportot irányító testület kivizsgálná a Mercedes megoldását.

A németek motorja egyébként nem lett erősebb – ugyanannyi lóerővel rendelkeznek, mint korábban, csak éppen hatékonyabban tudják kihasználni azokat.

A legfőbb kérdés persze az, hogy az említett szakaszokban a Mercedes pontosan mennyire is hűti le a levegőt, illetve, hogy az erőforrásban elhelyezett szenzor releváns adatokat mér-e. Ezekre a kérdésekre pedig az FIA esetleges vizsgálata adhatja meg a választ.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Rájött a trükkre, a Red Bull bepanaszolta a Mercedest!
Hivatalos: Monza 2031-ig az F1-es versenynaptár része marad!
Verstappen nem ül autóba az abu dhabi nyitóedzésen, Hadjar váltja
Zhou: A Ferrari nagyon érdeklődik irántam 2025-re
Más okból lehet erős a Mercedes Katarban, mint Vegasban

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!