A rajtot követő ütközés miatt biztonsági autó lépett pályára a Toszkán Nagydíj elején, majd az új rajtnál újra óriási baleset történt: az incidens során az Alfa Romeo pilótája, Antonio Giovinazzi hátulról eltalálta Kevin Magnussen autóját, amikor a dán fékezett az előtte szintén lassító autók miatt.
Ekkor Valtteri Bottas még nem gyorsított, azonban a mezőny második fele ezt nem érzékelte, és sokan már versenytempót mentek.
A Giovinazzi-Magnussen ütközés dominóeffektust hozott magával, és Carlos Sainz és Nicholas Latifi is belekeveredett a balesetbe – az érintettek elmondták, ők hogy látták a balesetet.
Sainz szerint óriási szerencse, hogy mindannyian sérülés nélkül megúszták, hiszen ha valaki oldalirányban áll meg a pályán, akkor nagyobb baj is történhetett volna.
„Rendesen ijesztő volt. Ezen a ponton 290-300 km/h-val mentünk, mert előttem mindenki azt gondolta, hogy már elindult a verseny” – mondta Sainz.
Giovinazzi, aki elsőként találta el Magnussen autóját, úgy gondolja, meg kell vizsgálniuk, hogy pontosan mi történt, és a jövőben tenniük kell azért, hogy ne fordulhasson elő hasonló eset.
„A többiek hátul már nyomták” – mondta az Alfa Romeo pilótája. „Az utolsó dolog, amit láttam, hogy Magnussen teljesen megállt előttem. Megpróbáltam elkerülni őt, de ott volt, én pedig padlógázzal mentem. Szóval tényleg nagyon veszélyes manőver volt.”
„Nagyon frusztrált vagyok, különösen azért, mert az első kör után a 14. helyen voltam, és akkor bármi megtörténhet. Nagyon veszélyes dolgok ezek. Meg kell néznünk, hogy mit tudunk változtatni.”
Magnussen is úgy gondolja, a hasonló félreértéseket meg kell előzni a jövőben, hiszen a mezőny hátsó felében a körülöttük lévő pilótákra tudnak csak hagyatkozni – ebből pedig lehetnek ilyen balesetek.
„Nem néztem meg minden autó kamerájából, ami előttem volt” – mondta a dán. „Az az érzésem, hogy valaki visszafogta a sort, hogy aztán lendületet szerezzen. Nem tudom biztosan, de a srácok hirtelen előttem full gázon mentek néhány másodpercig, aztán megálltak, nekem is meg kellett állnom, és a mögöttem lévőnek is.”
„Valaki nem tudott reagálni, és baleset lett belőle. Ez olyasvalami, amit a jövőben el kell kerülnünk.”
Romain Grosjean ugyan megúszta az incidenst a Haas sérülése nélkül, a francia pilóta felháboroottan kiabált a csapatrádióban a történtek után:
„Ez kib*****ul hülyeség volt, bárki is volt elöl. Meg akarnak ölni minket, vagy mi? Ez a legrosszabb dolog, amit valaha láttam.”
Nicholas Latifinek már a baleset előtti pillanatokban, az utolsó kanyarnál is volt hasonló élménye, akkor el tudta kerülni Magnussen autóját.
„Ezen a pályán a célvonal elég későn van a célegyenesben, szóval világos volt, hogy a vezető pilóta olyan sokáig el fog menni, amennyire csak lehet, hogy elkerülje a szélárnyékozást.”
„A középmezőnytől a mezőny végéig a harmonikahatás miatt mindig nehezebb megítélni a helyzetet. Már a rövid egyenesben, az utolsó kanyar előtt úgy tűnt, hogy az autók körülöttem teljes gázzal nyomják, szóval nyilván én is mentem.”
„De majdnem eltaláltam Kevin autójának hátulját az utolsó kanyarban, nagyon közel volt. Aztán újra feltorlódtunk és újra úgy tűnt, hogy megint mindenki megy. Szóval amikor ilyen hátul vagy, és csak a körülötted lévőkre reagálsz, ha ez történik – ahogy tapasztalatom szerint Bakuban is a Forma-2-ben –, és ha a vezető pilóta nem tart következetes tempót, akkor ez felerősíti ezt a hatást. Nem tudom, hogy ez történt-e, nem láttam.”
„Szóval tényleg nem tudtam semmit tenni, hogy elkerüljem. Kár érte.”
Az esetről az élen álló Valtteri Bottast is megkérdezték, aki elmondta, szerinte a baleset résztvevőinek tükörbe kell nézniük, és a saját környékükön kell keresniük a hibást, ő ugyanis semmiről nem tehet.
Az eset miatt 12 versenyzőt figyelmeztetésben részesített az FIA.