A Honda nemrég jelentette be, 2021 végén távozik a Forma-1-ből, a Red Bull két F1-es csapata így nehéz helyzetbe került.
Horner elárulta, a preferált opció részükről az, hogy lényegében megvásárolják a Hondától a motorok szellemi tulajdonát, és 2022-től maguk készítik el az erőforrásokat – ehhez azonban az kellene, hogy befagyasszák a motorfejlesztéseket.
„Nyilván van egy kis időnk még. 18 hónapunk van még arra, hogy rendezzük sorainkat” – mondta a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports F1 televíziónak.
„De minél jobban nézzük, annál inkább egyetlen működőképes opció látszik, mégpedig, hogy megegyezünk valamiben a Hondával, aminek keretében átvehetnénk a Honda-motorok szellemi tulajdonát.”
„De ez természetesen a szabályokon is múlna. Csak akkor lenne értelme egy független motorbeszállítónak, amivé gyakorlatilag a Red Bull válna, ha befagyasztanák a fejlesztéseket. Hiszen lehetetlen lenne állni azokat a költségeket, amikkel ezeknek a motoroknak a fejlesztése jár.”
„Ezekben a részletekben viszont meg kell állapodnunk a Honda vezetőségével. De nagyban függ attól, hogy milyenek lesznek a szabályok. Alapvető fontosságú lenne, hogy befagyasszák az erőforrások fejlesztését az új motorok bevezetéséig.”
Horner azt mondja, a Forma-1 szempontjából is fontos lépés lenne a befagyasztás, hiszen anélkül csak három motorgyártó maradna a sportban.
„Valódi ébresztő a Forma-1 számára az, hogy egy olyan jelentős motorgyártó, mint a Honda elsétál a sporttól 2021 végén. És így csak három gyártó marad. Nagyon bizonytalan terep ez így a sport számára. Ezért kell a sportot irányító testületnek kontrollálni ezt.”
„Az FIA-nak és a kereskedelmi jogok birtokosának fel kell lépnie, végezniük kell a dolgukat. Azt gondolom, a Forma-1 számára nem egy jó dolog az, ha elveszít egy motorgyártót. Szörnyű lenne ezeket a motorokat egy polcon látni valahol egy japán raktárban.”
A Mercedes, mely jövőre négy csapatot lát el motorokkal, már kizárta annak lehetőségét, hogy erőforrásokkal látja el a Red Bullt. A Ferrari jelezte, ők nyitottak a partnerségre, az olaszok mellett pedig a Renault jöhet még szóba.
Horner viszont azt mondja, „az A-tervre fókuszálnak”, ami a Honda motorok további használatát jelentené.
„Toto [Wolff] elég világosan kifejtette a Mercedes álláspontját. A Ferrarinak pedig nyilván megvannak a problémái most. A Renault pedig nem igazán akar motort adni nekünk. A törekvéseik csapatként nyilván megváltoztak. Kényelmetlen lenne egy olyan csapatnak motort adni, mint a Red Bull, mivel nem egy ügyfélcsapat vagyunk, nem egy kis istálló.”