A szezonnyitó Osztrák Nagydíj péntekjén a Red Bull óvást nyújtott be a Mercedes DAS-rendszere ellen, azonban az indítványt elutasították és a megoldást teljesen szabályosnak minősítették.
A Mercedes pilótái az egyenesben a kormány előre-hátra mozgatásával az első kerekek összetartásán tudnak változtatni – a megoldás már korábban is szúrta a csapatok szemét, azonban az FIA szabályosnak minősítette.
Az Osztrák Nagydíj kezdetén ennek ellenére a Red Bull óvást nyújtott be, és szeretett volna választ kapni bizonyos kérdésekre.
„Először is tisztázni akartuk a dolgokat” – nyilatkozta Horner. „A lehető legkorábbi időpontban akartunk óvni, hogy az eredményt ne befolyásolja. Tehát ha legális, ha illegális, lehetősége lett volna a Mercedesnek arra, hogy lépjen.”
„Szóval azzal, hogy láttuk, hogy használják az autón tegnap, benyújtottuk az óvást, hogy világos képet kapjunk. Mielőtt beadtuk volna, tájékoztattuk a Mercedest.”
„Alapvetően a rendszer nagyon-nagyon bonyolult. Felmerül a kérdés, hogy mire való a kormány” – vázolta fel aggályait Horner. „A stewardok alátámasztották Nikolas Tombazis, a technikai delegált döntését, szóval most már tisztáztuk. Tudjuk, hogy legális, és ha akarunk egy ilyet, akkor meg kell terveznünk a sajátunkat és be kell építenünk.”
„Ez egy eszköz, aminek nincs semmi köze az autó kormányzásához, mert csak az egyenesben használják.”
A kétkedők szerint a megoldás sokkal inkább a felfüggesztés-, mint a kormányrendszer része – a felfüggesztésen pedig a szabályok értelmében nem lehet menet közben állítani.
„Ez a kétértelműség a szabályokból fakad. Ezt a következő évre tisztázni kell” – mondta Horner.
„Mi nem így éreztük, a mérnöki visszajelzés az volt, hogy ez nem állt teljesen összhangban a szabályokkal az idei évre, szóval ezért kérdőjeleztük meg, és megkaptuk a felvilágosítást az év végén. Szóval akármennyire aggaszt minket, lezárult.”