Élő tudósítás: Ez történik Silverstone-ban!

  F170

Red Bull: Időben akartunk válaszokat a DAS-rendszerről

SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 03: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing, Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Red Bull Racing Team Consultant Dr Helmut Marko talk in the garage during practice for the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on July 03, 2020 in Spielberg, Austria. (Photo by Getty Images/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-24H29JPFD2111 // Usage for editorial use only //
Fotó: Red Bull Racing
Christian Horner, a Red Bull F1-es csapatfőnöke elmagyarázta, miért nyújtották be az óvást a Mercedes ellen, és miért szerették volna, hogy már az Osztrák Nagydíj péntekjén választ kapjanak kérdéseikre.

A szezonnyitó Osztrák Nagydíj péntekjén a Red Bull óvást nyújtott be a Mercedes DAS-rendszere ellen, azonban az indítványt elutasították és a megoldást teljesen szabályosnak minősítették. 

A Mercedes pilótái az egyenesben a kormány előre-hátra mozgatásával az első kerekek összetartásán tudnak változtatni – a megoldás már korábban is szúrta a csapatok szemét, azonban az FIA szabályosnak minősítette

Az Osztrák Nagydíj kezdetén ennek ellenére a Red Bull óvást nyújtott be, és szeretett volna választ kapni bizonyos kérdésekre. 

„Először is tisztázni akartuk a dolgokat” – nyilatkozta Horner. „A lehető legkorábbi időpontban akartunk óvni, hogy az eredményt ne befolyásolja. Tehát ha legális, ha illegális, lehetősége lett volna a Mercedesnek arra, hogy lépjen.”

„Szóval azzal, hogy láttuk, hogy használják az autón tegnap, benyújtottuk az óvást, hogy világos képet kapjunk. Mielőtt beadtuk volna, tájékoztattuk a Mercedest.” 

„Alapvetően a rendszer nagyon-nagyon bonyolult. Felmerül a kérdés, hogy mire való a kormány” – vázolta fel aggályait Horner. „A stewardok alátámasztották Nikolas Tombazis, a technikai delegált döntését, szóval most már tisztáztuk. Tudjuk, hogy legális, és ha akarunk egy ilyet, akkor meg kell terveznünk a sajátunkat és be kell építenünk.”

„Ez egy eszköz, aminek nincs semmi köze az autó kormányzásához, mert csak az egyenesben használják.”

A kétkedők szerint a megoldás sokkal inkább a felfüggesztés-, mint a kormányrendszer része – a felfüggesztésen pedig a szabályok értelmében nem lehet menet közben állítani. 

„Ez a kétértelműség a szabályokból fakad. Ezt a következő évre tisztázni kell” – mondta Horner. 

„Mi nem így éreztük, a mérnöki visszajelzés az volt, hogy ez nem állt teljesen összhangban a szabályokkal az idei évre, szóval ezért kérdőjeleztük meg, és megkaptuk a felvilágosítást az év végén. Szóval akármennyire aggaszt minket, lezárult.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS