Sainz a spielbergi verseny 58. körében volt kénytelen kiállni motorhiba miatt, és mivel autóját meglehetősen rossz helyen parkolta le, a versenyirányítás a virtuális biztonsági autós szisztéma bevetése mellett döntött. A Ferrari sportigazgatója, valamint stratégiai vezetője, Inaki Rueda elárulta, a verseny ezen pillanata komoly kockázatot jelentett másik versenyautójuk számára is – ha ugyanis nem döntenek jól, Leclerc a győzelmet is elbukhatta volna Max Verstappennel szemben.
„Carlosnál sajnos motorprobléma ütötte fel a fejét, amikor megelőzni készült Verstappent, emiatt pedig a virtuális biztonsági autós protokoll lépett érvénybe” – magyarázta Rueda. „Ezen a ponton döntenünk kellett Charles kapcsán: vagy kint maradunk a pályán a vadonatúj kemény keverékű gumikkal, vagy behívjuk őt egy új közepes keverékért.”
„Az a tény, hogy Verstappennek nagyon régi kemény keverékei voltak, meggyőzött minket arról, hogy új közepes keveréket tegyünk fel, mert meg voltunk győződve arról, hogy ő is ugyanezt teszi majd.”
A Ferrari számításai pedig helytállóak voltak: Verstappen is a bokszba hajtott, így Leclerc megtarthatta a vezetést a versenyen, és győzni tudott.
„A bokszutcai személyzetünk öt nagyon jó kerékcserét abszolvált ezen a hétvégén, és az utolsó sem volt kivétel – ezúttal is 3 másodperc alatt sikerült megejteni. A nyári szünet előtt még két verseny vár ránk. Motiváltan várjuk, hogy a lehető legjobb eredményeket érjük el ezeken.”