Sainz a múlt hétvégi Las Vegas-i Nagydíj után fakadt ki, a hűvös időjárási körülmények közepette ugyanis a versenyzők nagyon megszenvedték a biztonsági autós periódusokat — egészen pontosan az azokat követő újraindításokat. Lando Norris például a 3. körben nagy tempónál csapódott a gumifalnak, miután autójával megcsúszott.
Carlos Sainz szerint nagyon veszélyes volt így versenyezni, és szerinte fontos volna, hogy megoldást találjanak a problémára.
„Az 1-es kanyar a biztonsági autós újraindítás után olyan volt, mintha jégen vezetnénk” — mondta a spanyol versenyző. „Megoldást kell találnunk arra, hogy ilyen körülmények között egy kicsit gyorsabbá tegyük a Safety Cart. „Szavakba önteni sem tudom, milyen érzés megérkezni 340 km/órás tempóval, és tudni azt, hogy amikor rálépsz a fékre, az autó nem fog megállni. Nagyon nehéz.”
„Az ember soha nem számít arra, hogy ennyire rossz lesz a helyzet. Egyszerűen csak ráléptem a fékre, még csak nem is tapostam bele, a gumik pedig blokkoltak. Még csak nem is fékeztem későn, nagyjából a 100 méteres táblánál. De 100 km/órával lassabban érkeztem meg, mint egy időmérős körön, a hideg gumik pedig feltehetően szintén komoly szerepet játszottak. Az első kör sokkoló volt, szerintem mindannyian küszködtünk ezzel.”
Jelenleg két gyártó, a Mercedes és az Aston Martin szállítja a biztonsági autókat a Forma-1-be, a Mercedes AMG-GT Black Series és az Aston Martin Vantage pedig a sportág történetének leggyorsabb biztonsági autóinak számítanak.