Sainz a változékony időjárási körülmények közepette megtartott szombati időmérőn remek teljesítményt nyújtva szerezte meg élete első F1-es rajtelsőségét: a spanyol Max Verstappent, valamint ferraris csapattársát, Charles Leclerc-t utasította maga mögé, saját bevallása szerint pedig egyáltalán nem számított a pole-ra, miután legutolsó gyorsköre nem volt tökéletes.
Ha viszont már ott van az első rajtkockában, természetesen szeretné is győzelemre váltani azt – ehhez viszont elmondása szerint az kell, hogy a Ferrari autója olyan legyen, mint a pénteki második edzésen.
„Megvan az önbizalom! Ha visszatekintek a második szabadedzésre, a tempó megvolt, és nagyon otthonosan éreztem magam az autóban, jól tudtam nyomni a gumikkal” – mondta a spanyol versenyző. „Ha olyan érzéseim lesznek az autóban, mint ezen a második edzésen, akkor meggyőződésem, hogy meg tudom tartani a vezetést, és megpróbálhatom a saját versenyemet futni.”
„Ha viszont az egyensúly és az autó olyan lesz, mint a harmadik edzésen, akkor kicsit nehezebb lehet. De az utolsó edzés óta azért változtattunk néhány dolgon, mivel problémákba ütköztünk, amikre nem számítottunk. Úgy tűnt, az időmérőn sikerült is javulni egy kicsit, szóval remélhetőleg az autó olyan, mint a második szabadedzésen, és képes leszek a saját versenyemet futni.”
Sainz hozzátette, meggyőződése, hogy jól össze tudnak majd dolgozni Leclerc-rel a Red Bullok ellen.
„Csapatként fogunk majd dolgozni, ahogy egész évben. Meggyőződésem, hogy Charles és én remek csatát vívhatunk majd Maxszal, és nyilván nem feledkezhetünk meg Checóról [Perez] sem, aki szintén támadni fog. Nagyon gyorsak voltak a harmadik edzésen. Ha sikerül úgy dolgoznunk, ahogy egész évben, összejöhet a kettős győzelem. Ez a legfőbb cél.”
A Ferrari spanyolja beszélt arról is, azért volt különösen nehéz az időmérő vége, mert fogalma sem volt arról, milyen kört kell futnia ahhoz, hogy övé legyen az első rajtkocka.
„Hogy őszinte legyek, fogalmam sem volt, hol végzek az időmérőn, annyira változóak voltak a körülmények, hogy még azt sem tudtam, milyen köridőt kell lenyomnom a Q3-ban. Nem tudtam, milyen köridőt kell futnom ahhoz, hogy meglegyen a pole. Nem tűnt valami fényesnek a köröm, mert egy apró hibát is elkövettem a 3-as kanyarban, ami miatt rossz ívben vettem a 4-es kanyart, majd a 15-ös és 16-os kanyarokban már nem volt töltés az akkumulátoromban.”