A világbajnoki címvédő istállónak már a pénteki nyitónapon komoly gondjai akadtak: egy meghibásodás miatt ki kellett cserélni a váltót, emiatt pedig rengeteg pályaidőt veszítettek.
Emellett ráadásul a versenyautó kezelhetőségével is problémák akadtak, szombaton Lewis Hamilton egy alkalommal a kavicságyba is kicsúszott.
Bár az autó vezethetőségén vasárnapra látszólag sikerült javítani, a Mercedes délután újabb 1 órát veszített – igaz, azt nem árulták el, ennek mi volt az oka.
A németek viszont nem lehetnek nyugodtak, már csak azért sem, mert partnercsapatuk, az Aston Martin is meghibásodásokkal találta szemben magát: Sebastian Vettel autójában a Mercedes által szállított váltó hibásodott meg szombaton, vasárnap pedig a szintén a németek által gyártott turbó romlott el a négyszeres világbajnok versenygépében.
Nem meglepő tehát, hogy a Mercedes mellett az Aston Martin futotta a legkevesebb kört a 3 tesztnap során: míg a címvédő gárda 304 körig jutott, addig az Aston Martin 314 kört tett meg.
A legszorgalmasabb csapatok az Alfa Romeo és az AlphaTauri voltak: a két istálló 2284 km-ig jutott a tesztprogram során, és a Ferrari sem panaszkodhat a maga 2186 km-ével. A Red Bull viszont szintén nem körözött olyan sokat, mint tervezte: az osztrákok Sergio Perez és Max Verstappen révén 369 körig, azaz 1997 km-ig jutottak.
Mivel a Mercedes saját csapatán kívül még három istállót lát el erőforrásokkal, természetesen nem meglepő, hogy az ő motorjuk körözött a legtöbbet a teszten: a Brixworth-ben gyártott V6-osok 1318 körig jutottak, a Ferrari-motoros autók 1220 kört teljesítettek, míg a két csapatnak motorokat szállító Honda 791 körrel zárta a gyakorlást. A Renault idén csak saját csapatának, az Alpine-nak szállít erőforrásokat, így ők 396 körig jutottak a tesztnapok során.