Komoly sérüléseket szerezhetett volna Charles Leclerc a Forma-1-es Belga Nagydíjon, ha idén nem vezetik be a fejvédő keretet a száguldó cirkuszban.
Erre jutott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) intézete, mely alaposan megvizsgálta a spa-francorchampsi verseny rajtjánál történt balesetet, mely során Fernando Alonso McLarenje átrepült Leclerc Sauberje felett.
A Motorsport.com című internetes lap birtokába jutott információk és felvételek szerint Leclerc bukósisakjának rostélyán áthatolhatott volna Alonso első vezetőszárnyának véglapja, ha a monacói versenygépén nincs rajta a ’Halo’.
„A rendelkezésre álló adatok és videófelvétel alapján magabiztosan állíthatjuk, hogy Alonso autójának kereke nem találta volna el Leclerc sisakját” – mondta a Motorsport.com-nak adott interjújában az FIA Biztonsági Igazgatója, Adam Baker.
„Ám ahogy Alonso autója irányt változtatott Leclercén, úgy hisszük, hogy Alonso első szárnyának véglapja épp eltalálta volna Leclerc sisakrostélyát. Ám nehéz pontosan megmondani a kontakt mértékét.”
Az FIA Intézete által készített jelentés megerősíti, hogy a két autó közötti legfőbb érintkezési pont Alonso jobb első kereke, illetve Leclerc fejvédőjének jobb felső része volt. Az elemzések azt mutatják, hogy a két autó közötti sebességkülönbség 30 km/h volt, ez az ütközés pedig elég volt ahhoz, hogy eltörje Alonso autójának felfüggesztését.
A jelentésből kiderült az is, a ’Halóra’ 58kN erő hatott az ütközés során, ez 46 százaléka az FIA által előírt 125kN-nyi terhelésnek. Ha a kerék Leclerc sisakjával ütközött volna a baleset során, nagyon súlyos fej és nyaksérüléseket okozhatott volna.
A Leclerc csapata, a Sauber által elvégzett vizsgálatok egyébként megerősítették azt is, a ’Halo’ szerkezete nem sérült, vagy deformálódott az ütközés során, csupán külső részén keletkeztek kisebb sérülések.