Az FIA szabályosnak minősítette a Red Bull és a Ferrari első vezetőszárnyát a Német Nagydíjat követő gépátvételen, miután a rivális csapatok arra gyanakodtak, hogy nagyobb sebességnél meghajlik, és lejjebb kerül a vitatott elem.
Az FIA szabályosnak minősítette a Red Bull és a Ferrari első vezetőszárnyát a Német Nagydíjat követő gépátvételen, miután a rivális csapatok arra gyanakodtak, hogy nagyobb sebességnél meghajlik, és lejjebb kerül a vitatott elem.
Miután a Ferrari és a Red Bull versenyzőinek nem volt ellenfele a szombati időmérő edzésen, a rivális csapatok, bizonyos nagyfelbontású fotókra hivatkozva, panaszt tettek a szövetségnél.
A fotókon, amiket elsőként a francia Le Journal du Dimanche publikált vasárnap reggel, az látszott, hogy a Ferrari és a Red Bull autóinak első szárnya valóban közelebb van a burkolathoz, mint a többieké, ami arra engedte következtetni a riválisokat, hogy a szárny középső része bizonyos sebességnél megbillenhet, és az egész szárny lejjebb kerül.
A szabályok pedig kimondják, hogy mozgó, és hajlékony aerodinamikai elemek nem lehetnek a versenygépeken, illetve a szárny középső része 75mm-rel kell, hogy a referencialemez felett legyen, azaz 85mm-rel a burkolat felett, ha számításba vesszük a padlólemez magasságát.
A rivális csapatok pedig azt állították, hogy a pálya széléről készült fotók tanúsága szerint a kérdéses szárnyak ennél lejjebb helyezkednek el, ami növeli a leszorítóerőt a gyors kanyarokban.
Az Autosport értesülései szerint az FIA azonnal reagált is az ügyre, és a hétvége során kitüntetett figyelmet szentelt a két csapat szárnyára, illetve a verseny utáni gépátadáson is alaposan megvizsgálta az elemet, de mindent a legnagyobb rendben talált.
A Ferrari és a Red Bull vezetése egyébként folyamatos párbeszédet folytatott a szövetséggel, és leginkább azzal érvelt, hogy a fotók semmit nem bizonyítanak, mert azok más szögből készültek, nem beszélve arról, hogy nem tudni, ki mennyi üzemanyaggal futott abban a pillanatban, és miként volt beállítva az autó hasmagassága, ami szintén kihatással lehet az első szárny kialakítására.
Az FIA természetesen kivizsgálta az ügyet, elvégezte a megfelelő teszteket és méréseket, ami után Jo Bauer, a szövetség technikai delegátusának vezetője megerősítette, hogy mindent rendben találtak a vitatott elemekkel.
Mindez pedig azt is jelenti, hogy a rivális csapatoknak minden erejükkel azon kell lenniük, hogy minél előbb megtalálják a módját annak, hogy miként tudják lejjebb ereszteni első szárnyukat, hogy javítsanak autóik teljesítményén.