Fernando Alonso a második helyen haladt a Kanadai Nagydíj utolsó köreiben, amikor a csapatától azt a rádióüzenetet kapta, hogy a kanyarbejáratokon hamarabb vegye el a gázt. Alonso nem lehetett nyugodt a kérés miatt, hiszen néhány másodpercre mögötte egyik legnagyobb riválisa, Lewis Hamilton autózott. A futam után Mike Krack csapatvezető elárulta, valójában téves riasztással volt dolguk.
Azt hittük, gond van az üzemanyagrendszerrel. Nem voltunk benne biztosak, de elővigyázatosságból némi spórolásra kértük.”
Hogy pontosan milyen jellegű téves riasztást olvastak le az autó adataiból, arra Krack többszöri megkérdezésre sem akart konkrétan válaszolni. „Azt hittük, valami problémánk van, de ez végül nem így történt” – reagált.
A spórolással Alonso veszített némi időt az őt üldöző Hamiltonhoz képest, de a második pozíciója végül nem került veszélybe.
„Hogy pontosan mennyi köridőt veszítettünk vele, azt nehéz megmondani. Néhány tizedmásodperc, talán egy-kettő. Elővigyázatosságból tettük. Választhattunk, hogy nem érünk célba, vagy egy kicsit több üzemanyagot viszünk el a kockás zászlóig. A biztonság mellett döntöttünk” – tette hozzá Krack.
A magyarázat nélkül átadott üzenettel kapcsolatban Alonso maga úgy érezte, őt akarták megkímélni a felesleges stressztől. Az üzenetváltás egyébként a többi csapat érdeklődését is felkeltette. A Mercedesnél a futam vége felé azt gondolták, Alonsónak fékproblémái lehetnek, miután a spanyol a futam korábbi szakaszában egyszer falnak koccant a jobb hátsó kerekével. Az Aston Martin garázsában ezt néhányan egy mosollyal vették tudomásul.
„Megleptek a reakciók” – árulta el Krack. „Azt hiszem, Lewisnak azt mondták, hogy a fékkel van problémánk. Egymásra néztünk, és azt mondtuk: ’Úgy tűnik, többet tudnak az autónkról, mint mi magunk! Beszélnünk kellene a Mercedes mérnökeivel!’ De nem, nem volt problémánk” – szögezte le a csapatvezető.