A Motorsport Világtanács (WMSC) tagjai elektronikus szavazás útján voksoltak a módosításokról, melyek természetesen nagyban érintik a Forma-1-es csapatok fejlesztési munkáit is azok után, hogy nemrégiben döntés született a 2021-re tervezett technikai szabályok bevezetésének 2022-re történő elhalasztásáról.
A sportszabályzat változásait főleg azért hozták meg, hogy az FIA és a Forma-1 rugalmasabban tudja kezelni a járvány miatt kialakult krízist, és megfelelően össze tudja állítani az új versenynaptárat azok után, hogy a szezon első 8 versenyét halasztani vagy törölni kellett.
Az FIA-ra és az F1-re bízták az új program összeállítását
Annak érdekében, hogy bizonyos cikkelyeken változtatni tudjanak, elég lesz a csapatok 60 százalékának a módosítás mellett voksolni – emellett persze továbbra is szükség lesz a Motorsport Világtanács jóváhagyására is.
Elfogadták azt a javaslatot is, hogy az FIA és a Forma-1 vezetősége a csapatok hozzájárulása nélkül módosíthat a versenynaptáron.
VÁLTOZÁS A MOTOROK FELHASZNÁLÁSÁBAN
Fontos módosítás történt a motorok felhasználását tekintve arra az esetre, a tervezettnél kevesebb versenyt tudnak csak megrendezni a 2020-as idényben. Ennek érdekében szabályba foglalták, hogy amennyiben 14, vagy annál kevesebb versenyt tudnak csak megtartani, a versenyzők az idény során mindössze két erőforrást használhatnak fel büntetlenül.
Ha a versenyek száma 11-re, vagy annál kevesebbre csökken, akkor az energia-tárolóból és a vezérlőelektronikából mindössze 1 áll majd a pilóták rendelkezésére.
IDÉN MÁR NEM FEJLESZTHETNEK 2022-RE
A Motorsport Világtanács emellett ratifikálta azt, amiben a csapatok már megállapodtak az FIA-val és az F1 vezetőségével: magyarán, hogy a 2020-as évben – egészen pontosan március 28-tól – nem engedélyezik a 2022-re vonatkozó fejlesztéseket, miután az új technikai szabályok bevezetését egy évvel elhalasztották.
BETILTJÁK A DAS-RENDSZERT
Az FIA közleményében bejelentette azt is, 2021-ben megtiltja a Mercedes által a barcelonai teszteken használt úgynevezett DAS-rendszer, azaz kéttengelyű kormányrendszer használatát.
A Forma-1 csapatai és az FIA tovább folytatják az egyeztetéseket arról, hogy 2021-re milyen szabálymódosításokat vezetnek be: ahogyan arról lapunk is beszámolt, új kasztnit nem lehet majd fejleszteni a jövő évre, arról pedig még nincs döntés, hogy milyen további elemeket fagyasztanak be 2021-re.