Portugál Nagydíj
GIOVINAZZI Antonio (ita), Alfa Romeo Racing C39, action during the first session of the Formula 1 Pre-season testing 2020 from February 19 to 21, 2020 on the Circuit de Barcelona-Catalunya, in Montmelo, Barcelona, Spain - Photo Florent Gooden / DPPI
Fotó: Alfa Romeo Racing

Több F1-es szabály változott a koronavírus miatt

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Több F1-es szabály változott a koronavírus miatt

A koronavírus-járvány miatt több ponton is változott a Forma-1 sportszabályzata – a módosításokat kedden tette közzé a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).

A Motorsport Világtanács (WMSC) tagjai elektronikus szavazás útján voksoltak a módosításokról, melyek természetesen nagyban érintik a Forma-1-es csapatok fejlesztési munkáit is azok után, hogy nemrégiben döntés született a 2021-re tervezett technikai szabályok bevezetésének 2022-re történő elhalasztásáról.

A sportszabályzat változásait főleg azért hozták meg, hogy az FIA és a Forma-1 rugalmasabban tudja kezelni a járvány miatt kialakult krízist, és megfelelően össze tudja állítani az új versenynaptárat azok után, hogy a szezon első 8 versenyét halasztani vagy törölni kellett.

Az FIA-ra és az F1-re bízták az új program összeállítását

Annak érdekében, hogy bizonyos cikkelyeken változtatni tudjanak, elég lesz a csapatok 60 százalékának a módosítás mellett voksolni – emellett persze továbbra is szükség lesz a Motorsport Világtanács jóváhagyására is.

Elfogadták azt a javaslatot is, hogy az FIA és a Forma-1 vezetősége a csapatok hozzájárulása nélkül módosíthat a versenynaptáron.

VÁLTOZÁS A MOTOROK FELHASZNÁLÁSÁBAN

Fontos módosítás történt a motorok felhasználását tekintve arra az esetre, a tervezettnél kevesebb versenyt tudnak csak megrendezni a 2020-as idényben. Ennek érdekében szabályba foglalták, hogy amennyiben 14, vagy annál kevesebb versenyt tudnak csak megtartani, a versenyzők az idény során mindössze két erőforrást használhatnak fel büntetlenül.

Ha a versenyek száma 11-re, vagy annál kevesebbre csökken, akkor az energia-tárolóból és a vezérlőelektronikából mindössze 1 áll majd a pilóták rendelkezésére.

IDÉN MÁR NEM FEJLESZTHETNEK 2022-RE

A Motorsport Világtanács emellett ratifikálta azt, amiben a csapatok már megállapodtak az FIA-val és az F1 vezetőségével: magyarán, hogy a 2020-as évben – egészen pontosan március 28-tól – nem engedélyezik a 2022-re vonatkozó fejlesztéseket, miután az új technikai szabályok bevezetését egy évvel elhalasztották.

BETILTJÁK A DAS-RENDSZERT

Az FIA közleményében bejelentette azt is, 2021-ben megtiltja a Mercedes által a barcelonai teszteken használt úgynevezett DAS-rendszer, azaz kéttengelyű kormányrendszer használatát.

A Forma-1 csapatai és az FIA tovább folytatják az egyeztetéseket arról, hogy 2021-re milyen szabálymódosításokat vezetnek be: ahogyan arról lapunk is beszámolt, új kasztnit nem lehet majd fejleszteni a jövő évre, arról pedig még nincs döntés, hogy milyen további elemeket fagyasztanak be 2021-re.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!