Fernando Alonso csütörtökön visszakapta austini 7. helyezését, amitől vasárnap még a Haas óvása miatt fosztották meg a spanyolt. Az amerikai csapat azzal érvelt, hogy az Alpine Alonso korábbi balesetét követően nem volt biztonságos a verseny folytatásához, hiszen egyik visszapillantótükre előbb meglazult, majd le is repült. Az FIA viszont a felülvizsgálatot követően mégis visszaállította a befutó sorrendjét, miután az Alpine bizonyítani tudta, hogy a Haas az óvást a hivatalos végeredmény közlését követően 54 perccel nyújtotta be, miközben erre a szabály értelmében csak 30 perce lett volna.
Már a csütörtöki meghallgatáson is elhangzott, a Haas csapatfőnöke pedig Mexikóvárosban maga is megerősítette, hogy istállójának késlekedéséért egy félretájékoztatás okolható, ugyanis vasárnap az FIA egyik munkatársától azt az információt kapták, hogy egy órájuk van benyújtani az óvást.
Steiner elmondása szerint a Haasnál frusztráltak amiatt, hogy „az egyik magas szintű vezető által adott információ mellett végül nem állt ki a sport.” Amikor megkérdezték a csapatfőnököt, hogy ki volt az illető, a következő válasz érkezett: „A versenyigazgató.”
Az Amerikai Nagydíj hétvégéjén Niels Wittich töltötte be a versenyigazgatói szerepkört, a német pedig vasárnap a sportfelügyelők részéről is elmarasztalásban részesült ugyanezen ügy kapcsán, amiért egyszer sem mutatta fel Alonso számára a fekete-narancssárga zászlót, ami az autó sérülésének bokszutcában való kijavítására szólítja fel a versenyzőt és a csapatát.
Az FIA a mexikói hétvége során döntött arról, hogy a jövőben elnézőbb lesz a kisebb sérüléssel haladó autókkal kapcsolatban – Kevin Magnussent idén már Montrealban, a Hungaroringen és Szingapúrban is kiintették az első vezetőszárnyának sérülése miatt, ez a sérelem állt a Haas mostani lépésének hátterében. Mostantól a kisebb károk esetén a csapat felelőssége lesz gondoskodni arról, hogy az autóiról ne szakadjanak le potenciális veszélyhelyzetet okozó elemek. Az FIA annak tudatában lesz kevésbé szigorú, hogy a csapatok a rendelkezésükre álló temérdek adat alapján jobban fel tudják mérni, hogy a sérült elemek, mint visszapillantók vagy szárnydarabok esetében fennáll-e a leszakadás veszélye.