Az FIA a Belga Nagydíjtól kezdődően alkalmazza majd azt a technikai direktívát, mellyel a versenyautók túlzott pattogását igyekszik visszaszorítani. A szövetség meghatároz majd egy mérőszámot az autók maximális függőleges oszcillációjára vonatkozóan, emellett pedig szigorúan ellenőrzi majd, hogy a csapatok betartják-e a padlólemezek hajlékonyságára vonatkozó szabályokat.
A sportot irányító testület ugyanis azt gyanítja, több istálló is trükközik ezen a téren, Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke pedig Silverstone-ban úgy fogalmazott, valósággal sokkolta őket, amikor tudomást szereztek erről.
A világbajnoki címvédő Max Verstappen viszont nem teljesen érti, a Mercedesnél miért örülnek annyira az FIA szigorításának.
„Nos, nem igazán értem, ők panaszkodnak a rugalmas padlólemezekre, miközben az övék a leghajlékonyabb” – mondta a Red Bull versenyzője Spielbergben.
Az F1-es paddockban az az általános vélekedés, a Red Bull és a Ferrari volt az a két csapat, mely a leginkább kijátszotta a padlólemezekre vonatkozó regulákat, ám mindkét istálló állítja, nem kell változtatásokat eszközölniük ahhoz, hogy megfeleljenek az FIA szigorúbb ellenőrzéseinek.