A Red Bull elképesztő szezont teljesített az elmúlt idényben az F1-ben: Verstappen révén az egyéni világbajnoki címet, illetve a konstruktőri trófeát is bezsebelte a csapat. A Bahreini Nagydíj időmérőjének első szakaszában viszont a teljes mezőny 1,2 másodpercen belül volt, ami jól mutatja, hogy alapvetően szorosabb lett a küzdelem a Forma-1-ben, még ha a vasárnapi verseny látszólag a Red Bull dominanciájáról szólt is.
Verstappen szerint pedig ez annak köszönhető, hogy néhány csapat ugyanazt a tervezési filozófiát kezdte el követni autójával, mint amit a Red Bull, vagy éppen a Ferrari alkalmazott.
„Nem igazán meglepő a dolog. Ha megnézzük a legtöbb autót, mindenki másolta egymást, az évek során mindenki okosabb lesz amúgy is ugyanazon szabályrendszerben” – mondta a holland. „Ha pedig megnézed azt az egyetlen autót, ami egész évben különösen jól szerepelt, akkor megpróbálsz lemásolni dolgokat – ezért is természetes, hogy mindenki közelebb került a másikhoz, és alapvetően mindenki egy kicsit jobban érti az autóját.”
A két Red Bull mögött Bahreinben Fernando Alonso ért célba az Aston Martinnal, a spanyol pilótát pedig megkérdezték arról, vajon a remek szereplés, illetve a szorosabb mezőny annak köszönhető-e, hogy az új technikai szabályok, illetve a költségplafon bevezetése elérték-e céljukat, vagy pedig szimplán annak, hogy az Aston Martin remek munkát végzett, a kétszeres világbajnok így felelt: „Nem, nem hiszem. Azt gondolom, fontos, hogy megfelelő víziód, és olyan ambíciód legyen, mint Lawrence Strollnak, illetve a mi vezetőségünknek és menedzsmentünknek.”
„A lehetőségek ugyanis mindenki számára adottak, de úgy tűnik, hogy csak egyetlen csapat hajlandó mindent megtenni a győzelemért. És én büszke vagyok, hogy a része lehetek ennek a szervezetnek.”
Verstappen ezen gondolkodással egyébként egyetért: „Nem számít, hogy az előző szabályrendszerről van-e, szó, vagy a mostaniról. Ha megfelelő emberek vannak a helyükön, és tényleg győzni akarnak, és megfelelő szakembereket szerződtetnek, bármi lehetséges.”