Jövő hétvégén Azerbajdzsánba látogat a Forma-1 mezőnye, ahol a csapatok a C2-es, C3-as és C4-es jelölésű abroncsokat használhatják majd.
A leglágyabb, piros színnel jelölt gumikból a Ferrari választotta magának a legkevesebbet: versenyzői, Sebastian Vettel és Charles Leclerc mindössze 7 garnitúrát használhat ebből a vegyületből, miközben a Mercedes versenyzői 8 szettet.
A többi csapat viszont még ennél is többet, 9, illetve 10 garnitúrát kért pilótáinak.
„A bakui egy furcsa pálya, hiszen van egy nagyon hosszú egyenes, ahol lehűlnek a gumik, és igazán nehéz kiegyensúlyozni megtalálni az egyensúlyt az első és a hátsó gumik között. A korábbi versenyeken a csapatoknak nehézséget okozott az első abroncsok megfelelő felmelegítése úgy, hogy ne hevítsék túl a hátsókat” – mondta Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke.
„Az aszfalt nagyon-nagyon sima, ráadásul vannak olyan részei a pályának, ahol süt a nap, máshol pedig árnyék van – hiszen az aszfaltcsík a város közepén terül el.”
„A gumiválasztásunk ugyanaz, mint Melbourne-ben és Sanghajban. Meg kell értenünk a lágy abroncsok degradációját, ez a legfontosabb. Itt minden a féktávokról és a kigyorsításról szól. Nincs nagy oldalirányú terhelés. Ha tehát tempót veszít valaki, például a biztonsági autó miatt, és az abroncsai már eléggé elhasználódtak, akkor még nehezebb lesz visszahevíteni őket üzemi hőmérsékletre.”
„A gumikopás mértékbe nem olyan magas Bakuban, de ha a verseny utolsó szakaszában, egy hosszú etap után bejön a biztonsági autó, és el van használódva a gumi, akkor kevesebb hőt lehet generálni.”
A csapatok bakui gumiválasztásai:
Az Azeri Nagydíj helyszínén, Bakuban az F1VILÁG.HU csapata is ott lesz, szóval érdemes lesz folyamatosan figyelemmel kísérni weboldalunkat!