Eifel Nagydíj
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Webber aggódik az új hátsó szárnyak miatt

Mark Webber csatlakozott azon versenyzők táborához, akik szerint át kellene gondolni a menet közben állítható hátsó szárnyra vonatkozó szabályokat, ugyanis nem érti, hogy azt miért lehet megszorítások nélkül használni az edzéseken illetve az időmérőn.


Mark Webber csatlakozott azon versenyzők táborához, akik szerint át kellene gondolni a menet közben állítható hátsó szárnyra vonatkozó szabályokat, ugyanis nem érti, hogy azt miért lehet megszorítások nélkül használni az edzéseken illetve az időmérőn.

A Versenyzők Érdekvédelmi Szervezete (GPDA) még március elején, az utolsó téli tesztnek helyet adó Barcelonában összeült az FIA versenyigazgatójával, Charlia Whitinggal, akivel átbeszélték az új eszköz kapcsán felmerült kételyeket és aggodalmakat.

A pilóták már akkor nemtetszésüket fejezték ki, ugyanis felismerték, hogy annak korlátlan használata az edzéseken és az időmérőn, komoly problémákat okozhat, ugyanis elveszi a figyelmet más, fontos tényezőkről, ráadásul az erőltetett használat kicsúszáshoz és akár komolyabb balesethez is vezethet.

Sebastian Vettel nemrégiben elmondta, hogy akár bojkottálhatják is a szezonnyitót, ha úgy érzik, az eszköz miatt veszélybe kerülhetnek, és nem találnak egy kompromisszumos megoldást.

Webber szintén úgy érzi, finomítani kell a szabályokon, és nem szabad megengedni, hogy az edzéseken és az időmérőn korlátlanul használhassák a szárnyat a résztvevők. Véleménye szerint a helyes beállítások megtalálásához elég lenne az is, ha abban a zónában használhatnák az eszközt, amit az FIA meghatározott a versenyre.

„Nem igazán értem, hogy miért kellene használnunk a szárnyat az egész időmérőn” – mondta az ausztrál versenyző az első futamnak helyet adó Melbourne-ben.

„Az időmérőn ez egy extra figyelemelterelő és nyomás a versenyzőkön, amire egyáltalán nincs szükségünk. Ez nem javít a show-n, hiszen a nézők azt nem veszik észre, hogy néhány tizeddel gyorsabb kört tudunk teljesíteni a rendszer miatt, éles előzések meg nincsenek az időmérőkön.”

„Éppen ezért nem értem, miért kellene még nagyobb nyomást helyeznünk a versenyzőkre. Ezzel semmit nem érünk el.”

A versenyzők a pénteki szabadedzéseken még biztosan korlátozások nélkül használhatják az új elemet Melbourne-ben, hogy még aznap este összeüljenek és megvitathassák a rendszer hibáit, esetleges aggodalmaikat – és ha kell, módosításokat szorgalmazzanak az illetékeseknél.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

Webber aggódik az új hátsó szárnyak miatt
Új diffúzorral érkezik Portugáliába a Ferrari
Itt a Racing Point válasza: Ezért nem tesztelték Strollt a Nürburgringen!
Már hétvégén bejelenti Schumacher szerződtetését a Haas?
Súlyos kérdéseket vet fel Stroll pozitív koronavírus-tesztje
Red Bull: Ha Albon nem javul, kívülről kell versenyzőt hoznunk