A grove-i székhelyű csapat 2017 óta nem végzett az első öt között egyetlen futamon sem – leszámítva a rendhagyó körülmények között megrendezett 2021-es Belga Nagydíjat –, mivel pénzügyi nehézségekkel küzdött a Williams család irányítása alatt. Az új tulajdonos, a Dorilton Capital azonban megadta a szükséges költségvetést, amivel a csapatnak sikerült egyre inkább felkapaszkodni a riválisokhoz, mind teljesítményben, mind infrastrukturális fejlesztésekben.
A 2026-os szezon ezért óriási lehetőséget jelent a Williams számára, hogy előrelépjen a ranglétrán Alex Albon és Carlos Sainz vezetésével, és a csapat kész feláldozni a következő idényt ennek érdekében. Erről James Vowles csapatfőnök beszélt a Motorsport.com című internetes portálnak.
„Ez az üzenet, amit Alex és Carlos is tudnak: 2025 nehéz lesz, azt hiszem” – mondta Vowles a brit szakember. „Nem arról van szó, hogy előre fogunk lépni, egy kicsit visszább fogunk csúszni.”
„És ha ez megtörténik, rendben lesz, mert ez azt jelenti, hogy megfelelő ütemben fektetünk be 2026-ra a körülöttünk lévőkhöz képest. Erre kell számítani: feláldozzuk 2025-öt. Ez nem jelenti azt, hogy a 10. helyen végzünk, de nehéz év lesz.”
A Williams a 2023-as szezonban nagy küzdelemben legyőzte az AlphaTaurit (jelenleg RB) a konstruktőri bajnokságban, 28 pontot szerezve a rivális 25 pontjával szemben, így a 7. helyen zártak. Az idei szezon elején azonban a csapat küszködött, mindössze négy pontot szerezve a nyári szünet előtt. Az évad második felében aztán megkezdődött a fellendülés – Albon és csapattársa, Franco Colapinto a legjobb nyolc között végeztek Azerbajdzsánban –, amit az FW46-os versenygép súlycsökkentésének is köszönhettek.
„Úgy gondolom, szerencsések voltunk, hogy tavaly a 7. helyen végeztünk” – tette hozzá Vowles. „Az RB az év végén rendkívül gyors volt, és szinte egyetlen stratégiai döntésen múlt, hogy ki végez előrébb a bajnokságban. De végül a 7. helyen zártunk.”
„Az idei autó jól teljesített. Szerintem elég nyíltan beszéltem arról, hogy túlsúlyosak voltunk. Csak vonjuk le azt az időt, és láthatjuk, hogy nem ott kellene lennünk a bajnokságban. Most, hogy megvolt a teljesítmény, és megszabadultunk a felesleges súlytól, visszatértünk arra a szintre, ahol várhatóan lennünk kellett volna – tehát ez nem visszalépés.”
Vowles azt mondja, a következő 12 hónapban próbálkozni fognak sok mindennel, ebben pedig benne lesznek a hibák — ám úgy látja, ez a legjobb módja a tanulásnak a 2026-os technikai forradalom küszöbén.
„Ugrásokra törekszünk – nem apró lépésekre, nem marginális nyereségekre, hanem ugrásszerű technológiai fejlődésre” – magyarázta a brit szakember. „És ezzel együtt néha el fogunk botlani. De megbékélek ezzel, mert nem felejthetjük el, amit tanultunk.”
„Szinte garantálom, hogy sajnos újra hibázni fogunk. De 2026-ban az elvárások azzal kapcsolatban, amit a szervezettől kérünk, nagyobbak lesznek annál, amit teljesíteni tudunk. Ezért meg kell találnunk a módját, hogy alkalmazkodjunk, vagy egy kicsit talán elbotlunk útközben.”