Az energiaital-gyárosok két istállója már hosszú évek óta szoros szinergiában dolgozik egymással, 2024-ben azonban új időszámítás kezdődik az AlphaTauri életében: a faenzai istálló új csapatfőnököt kap a Ferraritól érkező Laurent Mekies személyében, ráadásul új néven folytatja majd szereplését a Forma-1-ben. Emellett pedig még szorosabbra fűzi együttműködését nagytestvérével, a Red Bull Racinggel.
Mindez természetesen a szabályok keretein belül történik, a hírek szerint azonban az F1 Bizottság legutóbbi ülésén ez az ügy is témát szolgáltatott — egyes csapatvezetők állítólag azt szeretnék, ha változtatnának a szabályokon, és szigorítanák azon komponensek listáját, melyeket tovább lehet adni egy másik istállónak. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, ő nem különösebben foglalkozik az energiaital-gyárosok ügyével.
„Őszintének kell lennem, én csak azt láttam, hogy [Yuki] Tsunoda 6. lett az abu dhabi időmérőn, és erősek voltak, így örülök az AlphaTauri rajongói miatt” — mondta az osztrák szakember. „De ez egy átlátható világ. Nem néztem meg minden komponenst, de biztos vagyok benne, hogy a többiek meg fogják, és abból ki tudunk indulni. De őszintén szólva nem sokat gondolkodtam ezen.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke egyébként ennek kapcsán nemrég azt mondta, semmi szokatlan nincs abban, ami a két istálló között történik.
„Természetesen vannak bizonyos komponensek, melyekkel el tudjuk látni őket, mint ahogy van az a Ferrari és a Mercedes esetében is, akik szintén ellátnak két-két csapatot váltókkal, felfüggesztéssel, szimulációs eszközökkel és szélcsatornákkal.”
„Ez ugyanilyen partnerség a két vállalat között. Természetesen rajtuk áll, hogyan használják ezeket az eszközöket, és látható, hogy a McLaren például ezeket az eszközöket bizonyos szempontból jobban használta az év második felében, mint a beszállítója.”
„Vannak átruházható komponensek, melyek egyértelműen szerepelnek a szabályzatban, és tovább lehet őket adni — ők pedig pontosan ezeket kapják majd. Ha megnézzük az autót, alapvető különbségek vannak az ő autójuk, valamint a Red Bull Racing autója között.”
„Sőt, vitathatatlan, hogy vannak olyan autók a rajtrácson, melyek koncepciójukban közelebb állnak a miénkhez, mint az AlphaTauri. Elég csak megnézni az Aston Martint, vagy még a McLarent is. Ha megnézzük a McLaren hátsó felfüggesztését, az koncepciójában nagyon hasonlít a miénkhez.”