Bár a Ferrari 2017-ben a Mercedes ellen harcolhatott a világbajnoki címért, valójában nem az olasz istálló lépett előre a legnagyobbat 2016-hoz képest! A statisztikák szerint a Renault volt a legeredményesebb ebben a tekintetben.
Az mindenesetre nyilvánvaló, hogy az elmúlt idény során a Mercedes és a Ferrari dominált, és bár a szezon második felében a Red Bullnak is sikerült felzárkóznia, az időmérők tekintetében verhetetlen volt Lewis Hamilton és Sebastian Vettel csapata.
Erről árulkodnak az alábbi statisztikák is: a pole pozíciók tekintetében a Mercedes fölényesen zárt az élen, a Red Bull pedig csak elvétve tudta az első sorba kvalifikálni magát.
A pole pozíciók száma:
Mercedes: 15
Ferrari: 5
Első rajtsorok száma:
Mercedes: 19
Ferrari: 18
Red Bull: 3
A 2017-es évadra jelentősen változtak a Forma-1 szabályai: az aerodinamikai újításoknak, illetve a szélesebb gumiknak hála az autók jóval gyorsabbá váltak. A számok pedig egyértelműen megmutatják, a csapatok milyen előrelépéseket tettek tavalyhoz képest.
Az alábbi statisztika összeállításakor a csapatok átlagos versenytempóját vettük alapul.
Átlagos gyorsulás körönként 2016-hoz képest:
Renault: 3,25 másodperc
Ferrari: 2,85 másodperc
Red Bull: 2,27 másodperc
Mercedes: 2,25 másodperc
McLaren: 2,09 másodperc
Toro Rosso: 2,07 másodperc
Haas: 2,06 másodperc
Force India: 1,94 másodperc
Sauber: 1,64 másodperc
Williams: 1,62 másodperc
Van még egy statisztika, melyben szintén a Renault zárt az élen – ennek azonban vélhetően nem örülnek a franciák. A csapat versenyzői ugyanis összesen 11 alkalommal estek ki idén műszaki gondok miatt. A Mercedes és a Ferrari mellett viszont a Force India remekelt.
Technikai problémák miatti kiesések száma:
Renault: 11
Red Bull: 9
McLaren: 8
Toro Rosso: 7
Haas: 6
Sauber: 3
Williams: 3
Mercedes: 1
Ferrari: 1
Force India: 1
A dobogós eredmények tekintetében egyértelmű volt idén a három topcsapat, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull fölénye a többiekhez képest, hiszen a 60 lehetőségből csupán 1 alkalommal fordult elő, hogy ezen istállók versenyzői helyett másvalaki – Lance Stroll – állhatott fel a pódiumra. Az ifjú kanadai Bakuban csípte el a 3. helyet.
Dobogós eredmények:
Mercedes: 26
Ferrari: 20
Red Bull Racing: 13
Williams: 1
De ugyancsak beszédes az alábbi statisztikánk, mely azt mutatja, a legjobb nem topcsapatnál versenyző pilóta mekkora hátrányban ért célba a versenyeken:
Ausztrália: 6., Massa: 83,386 mp
Kína: 7., Sainz: 72,893 mp
Bahrein: 6., Massa: 54,326 mp
Oroszország: 6., Perez: 86,788 mp
Spanyolország: 4., Perez: 1 kör
Monaco: 6., Sainz: 12,038 mp (biztonsági autó nem sokkal a leintés előtt)
Kanada: 5., Perez: 40,476 mp
Azerbajdzsán: 3., Stroll: 4,009 mp
Ausztria: 6., Grosjean: 73,160 mp
Nagy-Britannia: 6., Hülkenberg: 68,109 mp
Magyarország: 6., Alonso: 71,223 mp
Belgium: 6., Hülkenberg: 28,087 mp
Olaszország: 6., Ocon: 71,528 mp
Szingapúr: 4., Sainz: 22,822 (SC-periódusok)
Malajzia: 6., Perez: 78,630 mp
Japán: 6., Ocon: 67,788 mp
USA: 6., Ocon: 90,890 mp
Mexikó: 5., Ocon: 1 kör
Brazília: 7., Massa: 68,882 mp
Abu Dhabi: 6., Hülkenberg: 85,713 mp