A világbajnok istálló már az előszezoni teszteken is használta úgynevezett DAS-rendszerét, melynek lényege, hogy a versenyzők a kormány előre-hátra mozgatásával változtatni tudnak az első kerekek összetartásán.
Az FIA szerint szabályos a megoldás, a Red Bull szerint azonban igencsak aggályos annak használata. Mivel a Mercedes az évadnyitó Osztrák Nagydíj pénteki edzésnapján is használta már innovatív rendszerét, a Red Bull kérdéseket intézett a szövetséghez.
„Nyilvánvalóan egy bonyolult rendszerről, egy okos rendszerről beszélünk, és várunk némi tisztázást az FIA-tól, és feltettünk már pár kérdést nekik” – mondta a Sky Sports F1 televíziónak nyilatkozva Christian Horner.
A szakember azt mondta, az sem elképzelhetetlen, hogy ők is kipróbálják a koncepciót.
„Attól függ, mire is képes, mit lehet elérni vele. Mindennek ki kell érdemelnie a helyét az autón!”
„Egy okos rendszer ez, egy ügyes megoldás, de nyilvánvaló, hogy ezek a szabályok rendkívül komplexek. Annak megértése a lényeg, hogy a szabályok mely részéhez passzol.”
Az FIA egyébként azt már korábban bejelentette, hogy 2021-ben nem használhatják a csapatok a DAS-rendszert.
A Red Bull egyébként a márciusra tervezett Ausztrál Nagydíj előtt tiltakozással fenyegetőzött, most azonban nem tudni, hogy végül benyújtanak-e óvást a Mercedes találmánya ellen.
Így működik a Mercedes DAS-rendszere: