Racing Point: Ha a mi autónk másolat, mi a helyzet a Haasszal és az AlphaTaurival? - F1VILÁG.HU

Racing Point: Ha a mi autónk másolat, mi a helyzet a Haasszal és az AlphaTaurival?

HIRDETÉS
A Racing Point Forma-1-es csapatát irányító Otmar Szafnauer szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) stewardjai tévedtek, amikor azt mondták, az istálló úgy tervezte meg fékcsatornáit, mintha „pauszpapírt” használt volna.
Nico Hülkenberg, Racing Point RP20

Az FIA pénteken jelentette be, mivel álláspontja szerint a Racing Point megszegte a sportszabályzatot azzal a folyamattal, mellyel fékcsatornáit tervezte idei, RP20-as autójához. A csapattól emiatt levontak 15 pontot, és 400 ezer eurós pénzbírságot kapott az istálló.

A döntés viszont komoly vitát váltott ki az F1-es paddockban: négy istálló, a Ferrari, a McLaren, a Renault és a Williams azért fellebbez, mert szerintük enyhe büntetés született, főleg úgy, hogy a csapat tovább használhatja a szóban forgó fékcsatornákat, melyeket a Mercedes tervei alapján készítettek el.

A Racing Point viszont állítja, mindenben a szabályoknak megfelelően jártak el, habár valóban a tavalyi, W10-es Mercedes koncepcióját követték. A csapat ezért enyhítésért fellebbez.

A versenybírók indoklása szerint a Racing Point „lemásolta a Mercedes CAD-modelljeinek formáit és méreteit a fékcsatornákat illetően, és egy új CAD-modellbe illesztette őket”, a folyamatot pedig ahhoz hasonlította, minta az istálló „pauszpapírt használt volna, hogy lemásolja a formát, vagy a terveket”.

A Racing Point még akkor kapta meg a Mercedes fékcsatornáinak terveit, amikor azok úgynevezett nem listázott elemek voltak, tehát nem volt kötelező önállóan megtervezni azokat.

„886 egyedi rajzunk van ezekhez a fékcsatornákhoz, és ha megnézzük a szabályokat, azok azt írják elő, hogy saját tervezésnek kell lennie” – mondta Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke.

„Az egészet mi magunk terveztük. A versenybírók azt mondják, igen, de úgy kezdtük el tervezni, hogy néztük a Mercedes fékcsatornáit, és abból indultunk ki. De nem szabad elfelejteni, hogy 2019-ben ezek nem listázott alkatrészek voltak.”

„Szóval fel kell tenni a kérdést, ha mi a Mercedes tervezésével kezdtük, és aztán megterveztük magunknak, akkor a Haas hogyan kezdte a saját fékcsatornájának tesztelését? És hol kezdte a Toro Rosso?”

„Ha megtanulunk valamit egy nem listázott alkatrésszel kapcsolatban 2019-ben – sőt, a mi esetünkben 2018-ban, mert 2018-ban kaptuk az információt –, ami akkor legális volt, azt a tudást nem lehet elfelejteni.”

Hirdetés

„Minél jobban beleássuk magunkat, annál jobb helyzetben vagyunk” – nyilatkozta a szakember.

„A bírák meg fogják érteni, hogyan jutottunk el ehhez az autóhoz, hogyan jutottunk el ezekhez a fékcsatornákhoz, és a szabályokat átlapozva látni fogják, hogy azoknak megfelelően jártunk el.”

„És ezt már Nikolas [Tombazis] és csapata is megtette. Ezen már túl vagyunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Racing Point: Ha a mi autónk másolat, mi a helyzet a Haasszal és az AlphaTaurival?
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!