Ahogyan arról az F1Világ.hu is beszámolt, a hírek szerint az FIA nemrég levelet küldött a Forma-1 csapatainak, melyben arról értesítette őket, a Belga Nagydíjtól kezdve már nem lesz lehetőség időmérős motormódok használatára.
Mindezt úgy kívánja elérni a szövetség, hogy a parc ferme szabályait az erőforrásokra is kiterjesztik – ergo azok beállításain az időmérő kezdetétől nem lehet majd változtatni.
Az időmérős motormódokat a gyártók az évek során úgy fejlesztették ki, hogy azok rövid időre a lehető legnagyobb teljesítményleadásra legyenek képesek, melyeket versenykörülmények között természetesen nem lehet alkalmazni a megbízhatósági kockázat, illetve a motorok túlterhelése miatt.
A Spanyol Nagydíj csütörtöki médianapján Lewis Hamiltont is megkérdezték az FIA terveiről.
„Nem meglepetés, mindig próbálnak lelassítani minket” – reagált a hatszoros bajnok. „De nem nagy változás ez számunkra, szóval nem gond.”
A Mercedes riválisai úgy vélik, a német istálló időmérős motormódja a csapat egyik legfőbb fegyvere. Arra a kérdésre, hogy szerinte a Mercedes veszíthet-e a legtöbbet a szabályváltozással, Hamilton így felelt: „Nem.”
„A srácok a csapatunknál remek munkát végeztek a motorral. Nyilván a cél az, hogy lelassítsanak minket, de kétlem, hogy elérik, amit akarnak. De teljesen rendben van, ha ezt csinálják.”
Hamilton csapattársa, Valtteri Bottas szerint nehéz számszerűsíteni, a rivális csapatok mennyit nyernek az új regulával – feltéve, ha nyernek egyáltalán általa.
„Lehetetlen tudni, hogy más gyártók mennyit nyernek, amit feltekerik a motorjukat az időmérőn, és hogy valójában mi többet nyerünk-e a kvalifikációkon, vagy sem” – mondta a finn.
„Nem esünk pánikba. Ha jön majd a szabály, az ugyanúgy vonatkozik mindenkire.”
Bottas szerint a tiltással az előzés is nehezebb lesz a versenyeken.
„Nyilván csapatnak más motormódjai vannak, függően attól, hogy mennyit kockáztatnak a motor elhasználódását tekintve. Néha, amikor lehet – mint ahogy tesszük mi is – spórolnak a motorral.”
„És persze vannak taktikai dolgok is a versenyen a pilóták számára, rengeteg alkalommal eltérő motormódokat használunk, függően attól, hogy támadunk-e, vagy védekezünk éppen.”
„Szóval úgy tűnik, ha ugyanolyan motormód lesz majd mindenkinek a verseny során, akkor kevesebb előzést is látunk, mert mindenki ugyanolyan üzemmódban köröz ahelyett, hogy játszana ezzel, és próbálná maximalizálni a helyzetet – néha több, néha kevesebb erőt használva.”
„Kevesebb dolgunk lesz majd vezetés közben. Nyilván nem rajtunk múlik, ha bevezetik, elfogadjuk.”