Biztonság növelése az F1-ben: Új megoldásokat vizsgál az FIA - F1VILÁG.HU

Biztonság növelése az F1-ben: Új megoldásokat vizsgál az FIA

HIRDETÉS
Az FIA számos biztonsági fejlesztést szeretne bevezetni a jövőben: többek között a lassító megoldásokat is a bukóterekben, megvizsgálja az első vezetőszárny tervezését, valamint a törmelékekkel és a korai figyelmeztető jelzésekkel kapcsolatban is előrelépéseket tennének.
SILVERSTONE, UNITED KINGDOM - AUGUST 02: Kevin Magnussen, Haas F1, is led away from his crashed car after contact with Alexander Albon, Red Bull Racing during the British GP at Silverstone on Sunday August 02, 2020 in Northamptonshire, United Kingdom. (Photo by Charles Coates / LAT Images)

Az FIA minden biztonsági intézkedését hosszú kutatás előzi meg, ez most is így történt: az eredményeket 28 súlyos, 2019-ben történt baleset vizsgálata alapján kapták – ezek nem csak F1-es baleseteket, hanem pályaversenyzés során történt incidenseket jelentenek. 

„A pályaversenyzéssel kapcsolatos eredményeink egy sor technikai és operatív irányvonalat mutatnak, amelyek megakadályozzák a súlyos baleseteket és csökkentik az esetleges következmények mértékét” – nyilatkozta az FIA biztonsági igazgatója, Adam Baker. 

Az FIA Súlyos Baleseteket Vizsgáló Csoportja – amelyet az elnök, Jean Todt vezet – számos megoldást fogadott el, köztük olyan intézkedéseket is, amelyeknek a segítségével megelőzhető az, hogy a törmelék leváljon az autókról, vagy csökkentik ennek a veszélynek a mértékét. 

Az új technikai megoldásoknak köszönhetően a nagyobb törmelékek nem tudnak majd leválni az ütköző autóról – ezt úgy teszik majd lehetővé, hogy a kerékrögzítő lánchoz hasonló technikát alakítanak majd ki a kasztni nagyobb elemei esetében.

Azt is megfontolják majd, hogy az újgenerációs együléses autókon „ellenőrzött meghibásodási pontok” legyenek. Az első szárny főeleme például csak ezeken a törési pontokon törhetne, amennyiben a szárny külső felét hatás éri. 

Ezen kívül hatékony, lassítási megoldásokat is vizsgálnak azokra az esetekre, amikor az autó felett elveszíti az irányítást a versenyző – ilyen megoldás lehet például a csúszásgátló festék, illetve nagy súrlódású felületek használata.  

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Biztonság növelése az F1-ben: Új megoldásokat vizsgál az FIA
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!