Mivel a versenypályára az idei versenyre új aszfaltréteg került, a száguldó cirkusz gumiszállítója, a Pirelli számos kérdőjellel lesz kénytelen szembenézni ezen a hétvégén.
Mario Isola, a gumigyártó F1-es főnöke szerint éppen ezért nagyon fontosak lesznek a pénteki szabadedzések.
A Pirelli a három legkeményebb keverékével, a C1-es, C2-es és C3-as vegyületekkel érkezik Isztambulba.
„A törökországi egy újabb versenypálya ebben a lenyűgöző 2020-as naptárban, és bár jártunk már itt korábban, mégis minden szempontból tegy teljesen új helyszínként tekinthetünk rá” – mondta Isola.
„Főleg azért, mivel nincs még tapasztalatunk az új aszfalttal kapcsolatban. A gumik szempontjából arra számítunk, hogy a törökországi pálya kihívást jelent majd az energiaterhelés tekintetében, ezért is visszük magunkkal a keményebb keverékeket – ahogy tettük azt Portimaóban is, habár az új aszfalt ott kevésbé volt durva, mint vártuk.”
„Ahogy idén gyakran előfordult, a szabadedzéseken gyűjtött információk létfontosságúak lesznek nemcsak a degradáció kiértékelése, hanem a gumikopás szempontjából is.”
„Természetesen nem lenne teljes az Istanbul Park kiértékelése, ha nem említenénk meg a 8-as kanyar, ami idén jó eséllyel padlógázas lesz az új generációs, nagy leszorítóerős autókkal – ennek megfelelően a gumikra is nagyobb terhelés hat majd.”
„Nem lesz könnyű verseny, szóval a megfelelő gumikezelés kritikus lesz.”
Az isztambuli versenypályát Hermann Tilke tervezte, és számos típusú kanyar található rajta, melyek komolyan igénybe veszik a gumikat.
Érdemes megemlíteni, hogy 2011-ben a versenyt megnyerő Sebastian Vettelnek négy bokszkiállásra volt szüksége, a futamon összese 80 kerékcserét regisztráltak.