A gumik szempontjából is nagy kihívás lesz a törökországi F1-es verseny - F1VILÁG.HU

A gumik szempontjából is nagy kihívás lesz a törökországi F1-es verseny

HIRDETÉS
Komoly kihívást jelenthet majd a Forma-1 csapatai számára a hétvégi Török Nagydíj a gumik szempontjából is – a száguldó cirkusz mezőnye 2011 után először tér vissza Isztambulba.
Racing Point Mechanic with Pirelli tire

Mivel a versenypályára az idei versenyre új aszfaltréteg került, a száguldó cirkusz gumiszállítója, a Pirelli számos kérdőjellel lesz kénytelen szembenézni ezen a hétvégén.

Mario Isola, a gumigyártó F1-es főnöke szerint éppen ezért nagyon fontosak lesznek a pénteki szabadedzések.

A Pirelli a három legkeményebb keverékével, a C1-es, C2-es és C3-as vegyületekkel érkezik Isztambulba. 

„A törökországi egy újabb versenypálya ebben a lenyűgöző 2020-as naptárban, és bár jártunk már itt korábban, mégis minden szempontból tegy teljesen új helyszínként tekinthetünk rá” – mondta Isola.

„Főleg azért, mivel nincs még tapasztalatunk az új aszfalttal kapcsolatban. A gumik szempontjából arra számítunk, hogy a törökországi pálya kihívást jelent majd az energiaterhelés tekintetében, ezért is visszük magunkkal a keményebb keverékeket – ahogy tettük azt Portimaóban is, habár az új aszfalt ott kevésbé volt durva, mint vártuk.”

„Ahogy idén gyakran előfordult, a szabadedzéseken gyűjtött információk létfontosságúak lesznek nemcsak a degradáció kiértékelése, hanem a gumikopás szempontjából is.”

„Természetesen nem lenne teljes az Istanbul Park kiértékelése, ha nem említenénk meg a 8-as kanyar, ami idén jó eséllyel padlógázas lesz az új generációs, nagy leszorítóerős autókkal – ennek megfelelően a gumikra is nagyobb terhelés hat majd.”

„Nem lesz könnyű verseny, szóval a megfelelő gumikezelés kritikus lesz.”

Forrás: Pirelli

Az isztambuli versenypályát Hermann Tilke tervezte, és számos típusú kanyar található rajta, melyek komolyan igénybe veszik a gumikat.

Hirdetés

Érdemes megemlíteni, hogy 2011-ben a versenyt megnyerő Sebastian Vettelnek négy bokszkiállásra volt szüksége, a futamon összese 80 kerékcserét regisztráltak.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A gumik szempontjából is nagy kihívás lesz a törökországi F1-es verseny
Ocon sajnálja, hogy nem tudott elköszönni a csapattársaktól
A Ferrarinál nem tartanak attól, hogy Hamilton elveszítette a sebességét
Megválik F1-es autógyűjteményétől Bernie Ecclestone
Doohan célja az évadzárón: Segíteni az Alpine-t a konstruktőri küzdelemben

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!