Az energiaital-gyárosok remek formában vágtak neki az idei szezonnak, hiszen Max Verstappen rajtelsőséget szerzett Bahreinben, Imolában pedig győznie is sikerült a hollandnak.
A Red Bull remek formájához a Honda munkája is nagyban hozzájárult, a japánok ugyanis jelentős fejlesztéseket hajtottak végre erőforrásukon a tél folyamán.
A Honda azonban az idei szezon végén kivonul a Forma-1-ből, motorterveit pedig eladta a Red Bullnak, így az osztrák istálló – a motorfejlesztések befagyasztásának is köszönhetően – 2022-től saját magának állíthatja elő aggregátjait.
A jövő év viszont komoly kihívásokat tartogat a csapatok számára, hiszen jelentősen megváltoznak a technikai szabályok. Nemcsak a versenyautók alakulnak át, de a következő idénytől a csapatoknak és a motorgyártóknak a mostaninál fenntarthatóbb üzemanyaggal kell részt venniük a világbajnokságon.
Az E10-es névre keresztelt üzemanyagok esetében 10 százalékban fenntartható etanolt kell használni. Ehhez pedig természetesen alkalmazkodniuk kell a motorgyártóknak, hogy a jövőben is a legtöbbet tudják kihozni erőforrásaikból.
Bár a Honda jövőre már nem vesz részt az F1-es küzdelmekben, a gyártó mindent megtesz azért, hogy felkészüljön a 2022-es változásokra.
„A legnagyobb változás az összes gyártó számára az új üzemanyag bevezetése” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
„Szóval a Honda – miközben megvannak a szükséges erőforrásai – mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy a lehető legjobb formában fagyasszuk be a motorokat.”
„A munka folyamatban van, a Honda pedig szakurai központjában tovább dolgozik, mielőtt mindent átadnak nekünk.”
A Red Bull egyébként nemrég kezdte el felépíteni Milton Keynes-i központjában új motorgyárát, ahol 2022-től saját magának állítja majd elő az erőforrásokat. Sőt, 2025-től már itt készülnek a Red Bull saját fejlesztési motorjai is.
„A motorbefagyasztás egyfajta védőháló ezzel az átmeneti időszakkal” – mondta Horner. „De az új motorhoz – bármikor is jöjjön, de jó eséllyel 2025-ben – nyilván felépítünk egy megfelelő struktúrát.”
„Megöröklünk néhány nagyszerű szakembert és tehetséget a Hondától, de elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a megfelelő embereket szerződtessük a megfelelő pozíciókba, hogy a lehető leghatékonyabb módon integrálódjanak a kasztnin dolgozó részleghez.”
A Red Bull múlt héten jelentette be, hogy leszerződtette a Mercedes motorrészlegének korábbi kulcsemberét, Ben Hodgkinsont, Helmut Marko, az energiaital-gyárosok motorsport-tanácsadója pedig a minap egy interjúban azt mondta, további nagyágyúk megszerzése a cél.