Friss hírek

A Honda gőzerővel fejleszt, hogy felkészítse a Red Bullt a 2022-es szezonra

Max Verstappen, Red Bull Racing RB16B
Mindent megtesz a Honda annak érdekében, hogy a Red Bull a lehető legjobban felkészülhessen a 2022-es idény jelentette kihívásokra.

Az energiaital-gyárosok remek formában vágtak neki az idei szezonnak, hiszen Max Verstappen rajtelsőséget szerzett Bahreinben, Imolában pedig győznie is sikerült a hollandnak.

A Red Bull remek formájához a Honda munkája is nagyban hozzájárult, a japánok ugyanis jelentős fejlesztéseket hajtottak végre erőforrásukon a tél folyamán.

A Honda azonban az idei szezon végén kivonul a Forma-1-ből, motorterveit pedig eladta a Red Bullnak, így az osztrák istálló – a motorfejlesztések befagyasztásának is köszönhetően – 2022-től saját magának állíthatja elő aggregátjait.

A jövő év viszont komoly kihívásokat tartogat a csapatok számára, hiszen jelentősen megváltoznak a technikai szabályok. Nemcsak a versenyautók alakulnak át, de a következő idénytől a csapatoknak és a motorgyártóknak a mostaninál fenntarthatóbb üzemanyaggal kell részt venniük a világbajnokságon.

Az E10-es névre keresztelt üzemanyagok esetében 10 százalékban fenntartható etanolt kell használni. Ehhez pedig természetesen alkalmazkodniuk kell a motorgyártóknak, hogy a jövőben is a legtöbbet tudják kihozni erőforrásaikból.

Bár a Honda jövőre már nem vesz részt az F1-es küzdelmekben, a gyártó mindent megtesz azért, hogy felkészüljön a 2022-es változásokra.

„A legnagyobb változás az összes gyártó számára az új üzemanyag bevezetése” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

„Szóval a Honda – miközben megvannak a szükséges erőforrásai – mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy a lehető legjobb formában fagyasszuk be a motorokat.”

„A munka folyamatban van, a Honda pedig szakurai központjában tovább dolgozik, mielőtt mindent átadnak nekünk.”

A Red Bull egyébként nemrég kezdte el felépíteni Milton Keynes-i központjában új motorgyárát, ahol 2022-től saját magának állítja majd elő az erőforrásokat. Sőt, 2025-től már itt készülnek a Red Bull saját fejlesztési motorjai is.

„A motorbefagyasztás egyfajta védőháló ezzel az átmeneti időszakkal” – mondta Horner. „De az új motorhoz – bármikor is jöjjön, de jó eséllyel 2025-ben – nyilván felépítünk egy megfelelő struktúrát.”

„Megöröklünk néhány nagyszerű szakembert és tehetséget a Hondától, de elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a megfelelő embereket szerződtessük a megfelelő pozíciókba, hogy a lehető leghatékonyabb módon integrálódjanak a kasztnin dolgozó részleghez.”

A Red Bull múlt héten jelentette be, hogy leszerződtette a Mercedes motorrészlegének korábbi kulcsemberét, Ben Hodgkinsont, Helmut Marko, az energiaital-gyárosok motorsport-tanácsadója pedig a minap egy interjúban azt mondta, további nagyágyúk megszerzése a cél.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!