A japán gyártó segítségével a Red Bull idén öt futamgyőzelmet is szerzett már, az elmúlt időszakban pedig már-már verhetetlennek bizonyult a csapat.
Voltak olyan vélemények is, melyek szerint a Francia Nagydíjon bevetett második erőforrásokkal a Red Bull autói javítani tudtak teljesítményükön, ám mivel a motorok a teljes idényre homologizálva vannak, a specifikáción nem lehet változtatni.
Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója az Osztrák Nagydíjon kijelentette, semmin sem változtattak, egész egyszerűen megtanulták jobban használni V6-os erőforrásukat.
Amikor azzal kapcsolatban kérdezték, hogy a pletykák szerint a Honda idei második erőforrásából 15 lóerővel többet tud kihozni, a szakember így felelt: „Örülnék, ha igaz lenne, de nem igaz.”
„A jelenlegi szabályok szerint nem lehet növelni a teljesítményen a szezon során. Ennek eredményeképp a második erőforrásunk a specifikációt és a teljesítményt tekintve ugyanolyan, mint az első.”
Tanabe azt mondja, ha a Honda változtatott volna erőforrásán, hogy növelje annak megbízhatóságát, ami aztán teljesítménynövekedéssel járt volna, a rivális csapatok már jelezték volna azt az FIA-nál.
„A jelenlegi szabályok szerint minden változtatást el kell küldenünk jóváhagyásra. Csupán megbízhatósági, költségvetési vagy logisztikai okokból van lehetőség változtatni, ebben az esetben pedig egy nagyon részletes tájékoztatót kell küldeni az FIA-nak, és aztán az FIA hagyja jóvá mindezt.”
„Az FIA aztán minden dokumentumot elküld a többi motorgyártónak, szóval az összes többi gyártó jóváhagyására is szükségünk van, ha a specifikáció csak egyetlen elemét is ki akarjuk cserélni.”
„Azért van szükség ennyire részletes átvilágításra, mert régebben bizonyos csapatok azért, hogy javítsanak a teljesítményükön, megbízhatósági javításokat eszközöltek. Szóval nagyon óvatosak vagyunk ebben a kérdésben. Lehetetlen szezon közben javítani a teljesítményen. Ez az én válaszom erre a gyanúra.”
A szakember azt mondja, egész egyszerűen annak köszönhetően javulhattak az elmúlt versenyeken, hogy jobb és hatékonyabb energiamenedzsmenttel dolgoznak.
„Fokozatosan megtanultuk, hogyan használjuk az erőforrásunkat. Javítunk a gyengeségeken, és ráerősítünk az erősségeinkre. Az alapspecifikáció és a teljesítmény ugyanaz, de a pályán kívül javulni tudtunk.”
Bár a Mercedesnél többször azt mondták az elmúlt hetekben, a Red Bull és a Honda uralkodó lett az egyenesekben, Tanabe szerint nem övék a legerősebb motor.
„Továbbra is elemezzük a helyzetünket a többi gyártóval szemben. Ezek az elemzések a kasztniteljesítményt is magukba foglalják, ha ugyanis jó autód van kevesebb leszorítóerővel, olykor jó motorteljesítményt látunk. Szóval nehéz megítélni.”
„A jelenlegi eredmények azt mutatják, hogy még nem mi vagyunk elöl. De ahogy mondtam, nem tudunk javítani a nyers teljesítményen, a belső égésű motor teljesítményén. Viszont nagyon keményen dolgozunk, hogy a lehető leghatékonyabban használjuk az erőforrásunkat a pályán. Szóval hatékonyabban akarjuk használni a jelenlegi hardverünket.”