A száguldó cirkuszban idén kísérleti jelleggel három versenyhétvégén is új formátum szerint dolgoznak a csapatok: a szombati időmérőt sprintfutamot tartanak, melynek végeredménye határozza meg a vasárnapi verseny rajtsorrendjét.
Jövőre a tervek szerint szintén alkalmazzák majd az újítást, sőt, várhatóan tovább finomítanak rajta. A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto pedig azt mondja, szeretnék, ha ezeken a sprintfutamokon a világbajnoki pontverseny állásának fordított sorrendjében állnának rajthoz a versenyzők.
Az Alpine tanácsadójaként tevékenykedő Alain Prost viszont egyáltalán nem lelkes az ötlettől.
„Nagyon örülök, hogy tesztelünk dolgokat, ha lehet, de meg kell érteni, hogy miért is akarunk ilyen döntéseket hozni, mi az ok” – mondta a korábbi Forma-1-es világbajnok.
„A Forma-1-nek tradicionálisnak kell maradnia, ez vonatkozik a technológiára is, és arra, hogy az autósport csúcsának kell maradnia. Meg kell értenünk, hogy a legjobb csapatnak kell nyernie, mert az a legjobb – ez a szellemiség, és ez a Forma-1 célja.”
„Itt van például a fordított rajtrács, amit utálok. Gyűlölöm! Ha bevezetnék a fordított rajtrácsot a Forma-1-ben, szerintem lelépnék a sportból, mert azt gondolom, hogy ez a lehető legrosszabb, amit tehetünk a Forma-1-gyel. Inkább domináljon egy csapat, mert a legjobb munkát végezte, minthogy fordított rajtrács legyen. De nyitott vagyok, csak nagyon hagyománytisztelő.”
Az 51-szeres futamgyőztes hozzátette, az elmúlt években bevezetett változtatásokat – például a pontszámok növelését – el tudta fogadni.
„Nem örültem neki, mert nagyon nehéz összehasonlítania azzal, ami nekünk volt annak idején. Másfelől viszont emlékszem, hogy 1982-ben mindannyian körülbelül 5 versenyt fejeztünk be, a megbízhatóság annyira gyenge volt. Most viszont fantasztikus! Ha tehát csak az első hat autó kapna pontot, megeshetne, hogy egyes csapatoknak soha nem lesz pontjuk, szóval alkalmazkodni kell.”