A két gyártó F1-es csatlakozásáról hónapok óta hallani, a Volkswagen-csoport vezérkara pedig csütörtökön, wolfsburgi központjában ülésezett, ahol természetesen az F1-es projektekről is egyeztetéseket folytattak. Német sajtójelentések szerint a vállalat igazgatósága lényegében az Audi és a Porsche Forma-1-es csatlakozását is jóváhagyta.
„A Volkswagen AG, a Porsche AG és az Audi AG igazgatósága és felügyelőbizottsága megerősítette a csoport két márkájának Forma-1-be való esetleges belépésének terveit. Az Audi és a Porsche további részletekkel később szolgál majd” – áll a konszern Auto Motor und Sport című lapnak eljuttatott közleményében.
Végleges döntést ugyanakkor még nem hoztak, azzal ugyanis megvárják, amíg kialakul, hogy pontosan milyenek is lesznek az F1-es motorszabályok 2026-tól.
„A csatlakozásról szóló döntés még nem született meg, a kiértékelés utolsó fázisában járunk. Az új szabályok 2026-ra, illetve az azt követő évekre még nem elérhetőek. Ezekkel messzemenő változásokat irányoznak elő a fenntarthatóbb sport érdekében, ami előfeltétele az Audi esetleges belépésének.”
A mai ülés tehát alapvetően pozitív eredményeket hozott, az Audi és a Porsche aktívan tervezheti F1-es csatlakozását, a végső döntést, illetve a hivatalos bejelentést azonban csak az összes szerződés aláírása után hozzák meg.
A 2026-os évre vonatkozó motorszabályokat várhatóan júniusban hagyja majd jóvá a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), de nem kizárt, hogy a számos, egyelőre megoldatlan kérdés miatt mindez októberre tolódik.
Az eddigi hírek egyébként arról szóltak, hogy az Audi bevásárolja magát a McLarenbe, az Auto Motor und Sport azonban most arról számolt be, a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy a német gyártó felvásárolja a Saubert. A felek nem ismeretlenek egymás számára, az Audi ugyanis a svájciak hinwili központjában fejlesztette Le Mans-i autóját, a német vállalat akkor technológiai vezetője, Jan Monchaux pedig jelenleg a Saubernél dolgozik ugyanebben a pozícióban.
A paddockban ugyanakkor arról is szólnak a hírek, hogy az Aston Martin állítólag felvette a kapcsolatot az Audival egy esetleges együttműködés kapcsán, Lawrence Stroll tulajdonos ugyanis elhatározta, hogy saját motorral kíván rajthoz állni az F1-ben. Azt az ötletet, hogy a Red Bullhoz hasonló motorrészleget építsenek, elvetették, egyre kevesebb ugyanis a neves mérnök a piacon, miután a Red Bull nemrég mintegy 50 alkalmazottat csábított át a Mercedestől. Stroll tervei közt szerepelt az is, hogy bevásárolja magát a Mercedes brixworth-i motorrészlegébe, állítólag Ola Källenius vezérigazgató hajlott is az ötletre, ám végül az üzlet mégsem valósult meg.
A Porsche mindeközben a Red Bull Racinggel folytat egyeztetéseket, ám nem szeretnének egy komplett csapatot átvenni, csupán partnerség kialakítására törekednek. 2018-ban a felek már közel álltak az együttműködéshez. Az elképzelés szerint a Red Bull Powertrains gyártaná a belső égésű motort, míg a Porsche a hozzá kapcsolódó elektromos összetevőket.
Velük ellentétben az Audi egy teljesen saját fejlesztésű erőforrással érkezne meg, mely lényegében arra a motorra épülne, melyet a Porsche 2018-ban már a próbapadon kipróbált, mielőtt az F1-es projektet az utolsó pillanatban elvetették.