A Mercedes a szezon első két versenyhétvégéjén rengeteget küszködött autójával, a fő problémát a „delfinezés” jelensége okozta a csapat számára, a túlzott pattogás miatt egész egyszerűen képtelenek optimálisan működtetni a W13-as kódjelű modellt.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által közzétett dokumentum szerint a Mercedesnek Melbourne-ben nincsenek új fejlesztések az autóján, a világbajnoki pontversenyt vezető Ferrari viszont egy új diffúzorral köröz Melbourne-ben. A Red Bull az első szabadedzésen egy új véglapokkal szerelt első szárnyat vitt pályára.
Ami a többi csapatot illeti: a Williams új „beam winggel”, módosított padlólemezzel, első szárnnyal és első fékcsatornákkal érkezett Ausztráliába, az Alpine pedig ugyancsak változtatott a padlólemezén, illetve a hátsó fékdobon.
A Haas egy módosított diffúzorral köröz, a McLaren pedig a hátsó szárnyelemeken változtatott, az Aston Martin pedig egy vadonatúj hátsó szárnnyal dolgozik Melbourne-ben.
A Mercedeshez hasonlóan az Alfa Romeónál és az AlphaTaurinál sincsenek újítások ezen a hétvégén.