Míg a szezon első két versenyhétvégéjén a Mercedes szolgáltatta a biztonsági autót, addig Melbourne-ben idén először vetették be az Aston Martin modelljét, melynek akadt is feladata a vasárnapi futam során. A safety car tempójára pedig a világbajnoki címvédő Max Verstappen is panaszkodott a versenyen, így a dobogón végző versenyzők meg is kapták a kérdést a futam után, valóban lassú-e a biztonsági autó a Forma-1-ben?
„Hogy őszinte legyek, az autóban ülve mindig lassúnak tűnik, mivel ezekkel a Forma-1-es autókkal rengeteg tapadásunk van, és nagyon-nagyon nehéz dolgunk van ilyenkor, főleg azokkal a keverékekkel, amiket használtunk, amik a kemények voltak” – mondta a versenyt megnyerő Charles Leclerc. „Nagyon küszködtem azzal, hogy hőmérsékleten tartsam őket.”
„Hogy őszinte legyek, akartam is panaszkodni, de aztán megnéztem, mennyire csúszkál a safety car a kanyarokban, és kétlem, hogy jobban tudva volna nyomni neki, szóval nem akartam túl sok nyomást helyezni rá! Ez van. De ezekkel az autókkal nagyon nehéz hőmérsékleten tartani a gumikat a biztonsági autó mögött.”
A Mercedesszel a 3. helyen befutó George Russell – egy kicsit hazabeszélve – fel is vetett valamit: „A Mercedes AMG biztonsági autójával nincs gondunk. Érdemes megjegyezni, hogy a Mercedes AMG mintegy 5 másodperccel gyorsabb, mint az Aston Martin biztonsági autója, ami elég jelentős.”
Bár az Aston Martin F1-es csapatának versenyzői nem lehettek jelen, hogy reagáljanak – hiszen egyelőre pont nélkül áll a csapat a tabellán –, Charles Leclerc azért nem maradt adós a válasszal!
„Egy Ferrarit kellene odatennünk, az még 5 másodperccel gyorsabb lenne…”