Az olasz istálló az Emilia-Romagna Nagydíj után segítette a Pirelli 2023-as gumitesztjeit, az imolai futamot követő szerda délelőtt Charles Leclerc, délután pedig Carlos Sainz rótta a köröket.
A nyilvánosságra került fotók alapján azonban egyértelművé vált, hogy a két versenyző eltérő specifikációjú padlólemezt használt. A gumitesztekre szigorú szabályok vonatkoznak azzal kapcsolatban, hogy a csapatok miket vihetnek pályára, a riválisok pedig rámutattak, a Ferrari Sainz esetében egy új specifikációjú padlólemezt szerelt az F1-75-ös modellre.
A Sportszabályzat 10.8-as pontja szerint a csapatok csak olyan elemekkel szerelhetik fel autóikat a gumiteszteken, melyeket legalább egy versenyen vagy hivatalos teszten pályára vittek az idei évben. A szabályzat hozzáteszi: olyan tesztalkatrészeket, komponenscseréket és beállításváltoztatásokat sem engedélyeznek, melyek olyan információkkal szolgálnak az adott istálló számára, melyek függetlenek a gumitesztektől.
A mechanikai beállítások változtatására és a komponenscserére abban az esetben van lehetőség, ha arról előzetesen egyeztettek a gumiszállítóval, mivel szükségesnek vélik azt a gumiteszt megfelelő elvégzéséhez.
A Leclerc által használt padlólemez az a verzió, amellyel a monacói a Bahreini Nagydíjon versenyzett, azzal kapcsolatban azonban kérdések merültek fel, hogy a Sainz használt változatot használta-e korábban a csapat.
Sajtóhírek szerint legalább két rivális csapat is felkereste az FIA-t az üggyel kapcsolatban, de a többiek is szorosan figyelemmel kísérik az eseményeket.
Korábban arról lehetett hallani, a szóban forgó padlólemezt a Ferrari az Ausztrál Nagydíj edzésnapján már használta, a maranellóiaktól azonban most részletes jelentést vár a Nemzetközi Automobil Szövetség.