Újabb részletek derültek ki az idei F1-es szezon egyik legnagyobb port kavaró történetéről. Fernando Alonso váratlan átigazolása az Aston Martinhoz sokakat meglepett, többek között például a pilóta aktuális csapatának vezetőjét, Otmar Szafnauert is. A francia istálló már előrehaladott tárgyalásokat folytatott Alonso szerződéshosszabbításáról, amikor az Aston Martin bejelentette, hogy több éves egyezségre jutott a kétszeres világbajnokkal. Szafnauer szerint a váratlan döntésben nagy szerepet játszhatott, hogy az Alpine csak 1+1 éves szezrődést ajánlott a pilótának.
„Nehéz megjósolni a jövőt. Mindig azt szoktam mondani, hogy ha képes lennék rá, akkor nem itt lennék, hanem Vegasban. Egy 1+1 évre szóló szerződést ajánlottunk neki. Megvitattuk Fernandóval, hogy ’figyelj, ha jövőre ugyanekkor ugyanezen a szinten teljesítesz, természetesen folytatjuk tovább’. De szerintem nagyobb bizonyosságot akart a teljesítménytől függetlenül: ’Tovább szeretnék maradni’. És szerintem ezért döntött az 1+1 év helyett a 2+1, vagy a 3+1, vagy a 3 év mellett.”
Szafnaur kihangsúlyozta, még a Michael Schumacherhez hasonló pilóták teljesítménye is romlott az idő előrehaladtával, így jogosnak gondolja az Alpine fenntartásait.
„Eljön az a pont a pilóta életében, amikor fiziológiailag valami történik, és már nem rendelkezik azokkal a képességekkel, amelyekkel fiatalabb korában rendelkezett. Szerintem Michaellel is ez történt. Szerintem nem túlzás azt állítani, hogy a 42 éves Michael Schumacher nem ugyanaz a versenyző volt, mint aki 32 vagy 35 évesen. Ez más sportolókkal is megesik.”
„A krikett nem egy fizikailag megterhelő sport. Minden a szem-kéz koordináción, az ütő milliméter-pontosságú mozgatásán múlik, de 32, 33, 34 éves korukra a világ legjobb ütőjátékosaival is történik valami, és már nem képesek rá többé. Ez igaz az autóversenyzőkre is. Szóval mi affelé hajlottunk, hogy megtartjuk, ha magas szinten teljesít, de egyszerre csak egy évet vállaljunk. Szerintem ő többet akart.”
Szafnauer emellett tagadta, hogy Alonsónak rosszul esett volna az Alpine hosszabb távú elképzelése. Felajánlották számára, hogy az F1 után részt vehetne az Alpine egyéb motorsport-programjaiban is, pontosabban a WEC-ben és Le Mans-ban.
„Beszéltünk erről Fernandóval, ahogy Laurent-nel [Rossi, az Alpine vezérigazgatója] is. Arról volt szó, hogy ’az F1 befejeztével örömmel vennénk, ha a család tagja maradnál, és máshol is az Alpine-nal versenyeznél’. Ez nem érte őt meglepetésként, hiszen jó ötletnek tartotta és beleegyezett. A kérdés az volt, hogy erre mikor kerül sor” – tette hozzá a csapatvezető.