A Ferrari remek formában vágott neki az új idénynek, hiszen a Bahreini Nagydíjon Charles Leclerc vezetésével sima kettős győzelmet aratott az istálló, és idény első felében egyértelmű volt, az F1-75-ös versenygépnek megvan a sebessége ahhoz, hogy rendre a győzelmekért harcoljon. A megbízhatóság azonban gyenge pontnak bizonyult, ráadásul a csapat, illetve a versenyzők is követtek el hibákat. Ennek eredménye az, hogy a Ferrari 102 pontos hátrányba került az összetettben a Red Bull-lal szemben, míg Charles Leclerc 80 ponttal van lemaradva az egyéni tabellán a világbajnoki címvédő Max Verstappentől.
A maranellói csapatot irányító Mattia Binotto érthető módon nem elégedett, szerinte ugyanis megvolt az autóban a potenciál ahhoz, hogy az évad első 13 futamából 8-at megnyerjenek – ha pedig így lett volna, teljesen másképp festene most a bajnokság.
„A Red Bull hatékonyabb. A 13 versenyből csak 4-et nyertünk meg, pedig probléma nélkül győzhettünk volna 8 futamon” – idézi az Auto Motor und Sport című német szaklap a Ferrari csapatfőnökét. „A Red Bullnak is voltak műszaki problémái, de soha nem voltak az élen, amikor kiestek. Nálunk ez épp fordítva volt: így történt Spanyolországban, Azerbajdzsánban és Franciaországban is.”
Binotto kifejtette, a gyenge megbízhatóság jórészt annak köszönhető, hogy rengeteg új elemet vetettek be az idei évben – főleg a V6-os erőforrás tekintetében.
„Megfizetjük az árát annak az óriási lépésnek, amit a fejlesztéseink során tettünk. Sokkal több új elem van a motorunkban, mint a Red Bullnál. Le kellett faragnunk az óriási hátrányunkat.”
Bár a Red Bull előnye óriásinak mondható a pontok tekintetében a Ferrarival szemben, tény, hogy a nyers teljesítményt illetően a két istálló rendkívül közel áll egymáshoz. Binotto ugyanakkor azt mondja, nem gyorsabbak az energiaital-gyárosoknál.
„Gyakorlatilag ugyanolyan sebességgel rendelkezünk, mint a Red Bull” – magyarázta Binotto. „1 tizeden belül vagyunk egymáshoz képest. Nem lehet azt mondani, hogy egyik autó jobb a másiknál. Vannak pályák, amik nekünk fekszenek jobban, és vannak olyanok, melyeken a Red Bull előttünk van.”
„A beállítások, a pályafeltételek és a versenyzők formája az, ami döntő tényező vasárnaponként. A szezon elején a Red Bull jobb volt, olyan hátsó szárnyuk volt, ami hatékonyabban működött a DRS aktiválásakor. Ám sikerült csökkentenünk a hátrányunkat a hátsó szárny tekintetében. De ez az egyensúly remek, mivel a két autó annyira más. Mégis ugyanarra a szintre kerültünk.”