Az Audi még a Belga Nagydíj előtt jelentette be, az új motorszabályok 2026-os érkezésekor csatlakozik a királykategóriához. Az ingolstadti gyártó az egyik jelenlegi F1-es csapattal lép szövetségre – a feltételezések szerint a Sauberrel bútoroznak majd össze. A Volkswagen Csoport másik márkája, a Porsche ugyancsak elkötelezett volt a csatlakozás mellett, ők a Red Bull Racinggel folytattak előrehaladott tárgyalásokat, az elmúlt hetek hírei alapján azonban úgy tűnik, a felek mégsem jutnak dűlőre, ez pedig veszélybe sodorhatja a legendás márka visszatérését.
„Mindössze annyit mondhatok, hogy a Porsche szerves része annak a csoportnak, mely egyeztetett, és továbbra is egyeztet az új erőforrásokra vonatkozó szabályokról, melyek 2026-ban lépnek életbe” – mondta a Forma-1 elnök vezérigazgatója, Stefano Domenicali a német gyártóval kapcsolatos hírekre reagálva.
„Mindannyian olvastuk a nyilatkozatokat a Porsche és a Red Bull részéről, és ők lesznek azok, akik eldöntik, hogy mitévők legyenek. De úgy hiszem, hogy az F1 jelenleg egy nagyon inkluzív platform. Vannak más gyártók is annál a bizonyos mérnöki asztalnál, akik inkább nem mennek a nyilvánosság elé.”
Domenicali szerint a 2026-ra tervezett motorszabályok rendkívül vonzóak a gyártók számára, a Forma-1 pedig nagyon egészséges helyzetben van ahhoz, hogy megbirkózzon az autógyártók ki -beszállásával.
„Ami minket illet, nem félünk. A legutóbbi Concorde Egyezményben mindössze egy éves értesítést kértünk azoktól a csapatoktól és gyártóktól, akik távozni akarnak a Forma-1-ből, a korábbi szabályok sokkal szigorúbbak voltak. Ezt a változtatást azért vezettük be, mert erősnek és kellőképp robosztusnak érezzük magunkat ahhoz, hogy előre lépjünk, és nagyon jó tartalékterveink vannak. Most, mint korábban soha, a legmagasabb szintet képviselő csapatok, gyártók és motorszállítók vannak jelen. Ha valami változik, tudjuk, mi a teendő.”