Kiderült, hogyan szeghette meg a költségplafon szabályait a Red Bull F1-es csapata - F1VILÁG.HU

Kiderült, hogyan szeghette meg a költségplafon szabályait a Red Bull F1-es csapata

HIRDETÉS
Sajtóértesülések szerint több területen is túlköltekezett a Red Bull a 2021-es Forma-1-es idény során, és állítólag 1,8 millió dollárral, azaz bő 750 millió forinttal költött többet, mint amennyire lehetősége lett volna a költségplafon miatt.
MONZA, ITALY - SEPTEMBER 10: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB18 on track during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo Nazionale Monza on September 10, 2022 in Monza, Italy. (Photo by Peter Fox/Getty Images)

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még múlt héten jelentette be, a Forma-1-es csapatok pénzügyi beszámolóinak vizsgálata során arra jutott, hogy a Red Bull „kis mértékben” megszegte a financiális szabályokat azzal, hogy túlköltekezett. Hogy pontosan mennyivel, azt nem árulták el, ám legfeljebb 5 százalékos, azaz bő 7 millió dolláros szabályszegésről lehet szó.

Hogy milyen büntetést osztanak ki az osztrákokra, egyelőre nem tudni, a legfrissebb hírek szerint azonban az FIA nemrég ajánlatot tett a Red Bullnak: egy szerződésszegési elfogadónyilatkozatot terjesztett a csapat elé, mely a Forma-1 financiális szabályainak megfelelő eljárásmód az ilyen esetekre. Amennyiben a Red Bull aláírja ezt, elfogadja, bármilyen büntetést is kapjon az FIA-tól – anélkül, hogy fellebbezési joga lenne.

Egybehangzó sajtójelentések szerint a Red Bull mintegy 1,8 millió dollárral, átszámítva bő 750 millió forinttal lépte túl a költségplafont, és úgy tudni, a csapat több tekintetben is megszegte az FIA pénzügyi szabályzatát, melyet nem mellesleg rendszeresen frissítettek az elmúlt hónapok során.

Az egyik terület a gyári, illetve a pályaszéli étkeztetés költségeinek felosztása, ezen kívül az elbocsátással, illetve táppénzzel kapcsolatos problémák is felmerültek kulcsfontosságú alkalmazottakkal kapcsolatban.

Az autók üzemeltetéséhez közvetlenül kapcsolódó terület pedig a fel nem használt pótalkatrészekre vonatkozik: azokat a szezon végén átadták a csapat „örökségvédelmi” osztályának, hogy demóautókon, illetve a 2021-es autó idei tesztjein használják őket, így pedig nem esnek a költségvetési plafonnal kapcsolatos korlátozások alá. Úgy tudni, az FIA még idén júniusban is egyértelműsítést küldött ki a csapatoknak ezzel kapcsolatban, holott a pénzügyi beszámolókat már márciusban be kellett küldeniük a csapatoknak.

Van továbbá egy, az Egyesült Királyságra vonatkozó adózási probléma is, mely hasonló procedurális szabálysértést eredményezett a Red Bull részéről, mint amilyenbe az Aston Martin belefutott. Van ugyanis az országban egy Kutatási és Fejlesztési Kiadási Hitel [RDEC], melyet olyan vállalkozók igényelhetnek, akiket egy nagyobb vállalat bérel fel kutatási és fejlesztési munkákra. A minősített kutatási és fejlesztési ráfordítások 13 százalékára pedig adójóváírás igényelhető, a Red Bull tehát vélhetően visszatérítést várt az adóhivataltól, azt azonban végül nem kapta meg, így jelentősen nőtt a 2021-es költségvetés.

A hírek szerint Christian Horner austini idő szerint szombat délelőtt tart sajtótájékoztatót.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kiderült, hogyan szeghette meg a költségplafon szabályait a Red Bull F1-es csapata
Verstappen bevallotta, megfordult a fejében a csapatváltás
Marko: Ha Perez jól teljesítene, ismét nagy előnyben lennénk…
Interjú a bajnokkal: Verstappen a nehézségekről, a csapatváltásról, és a 2025-ös évről
Hamilton szerint gyerekjáték lett volna a győzelem, ha nem szúrja el az időmérőt

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!