A májusi történések váratlanul azt követően kerültek ismét rivaldafényben, hogy sajtóértesülések szerint Perez ott állítólagosan szándékosan forgatta meg a Red Bullját a Portier-ben az időmérő végén, ezzel elérve, hogy mögötte érkező csapattársa már ne tudjon javítani az idején. A holland forrásból származó információ szerint ez az eset volt az oka annak, hogy Max Verstappen nem volt hajlandó segíteni Pereznek Interlagosban a hatodik hely átadásával.
A csapat hallgat az esetről, a nemzetközi média azonban felkapta az ügyet, és Abu Dhabiban még az FIA-elnök Mohammed Ben Sulayem is azt mondta, ha valamelyik csapat hivatalosan is panaszt nyújt be, a nemzetközi szövetség kész megvizsgálni, hogy lehetett-e szándékosság a Perez-balesetben.
Így a szezon végén viszont már a többi istálló sem bolygatná a fél évvel ezelőtt történteket. Még a Ferrarinál sem ütötte meg az ingerküszöböt a szándékos károkozás gyanúja, pedig ezzel őket is anyagi veszteség érte Monacóban, hiszen Carlos Sainz nekiütközött a kanyar után megpörgő Pereznek.
„Kívülről nagyon nehéz megítélni, hogy mi történt Monacóban. Szerintem mi nem tudnánk ítéletet mondani, de nem is a mi dolgunk ez, hanem az FIA-é. Biztos vagyok benne, hogy ott és akkor megtették, most pedig már tovább kell erről lépnünk” – mondta Mattia Binotto.
Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője szerint egy monacói szándékos baleset nagyobb kockázatokkal jár annál, mint hogy egy versenyzői ilyennel próbálkozzon. Szerinte egyszerűbb módot is lehet találni egy időmérő megszakítására, és ezt talán tapasztalatból is mondja, hiszen 2014-ben az ő versenyzőjét, Nico Rosberget is megtalálták azon vádak, hogy pole-jának megőrzése érdekében kanyarodott ki a bukótérbe.
„Hosszú ideje ismerem Sergiót. Tényleg képes lenne egy versenyző szándékosan a falba tenni az autóját, ezzel kockáztatva, hogy megsérül a váltója? Egy ilyen balesetnek akár az is lehet a következménye, hogy a mezőny végéről kényszerül rajtolni a pilóta. Ha valaki meg akarja állítani az autóját a pályán, azt szerintem máshogyan teszi. És volt már éppen elég PR-krízis az a csapat körül az elmúlt pár hétben, nincs szükségünk még egyre” – mondta Wolff, nem mulasztva el, hogy ezúttal is odaszúrjon egyet a Red Bullnak, amely körül negatív hírhullámot generált a költséglimit túllépése is.