A száguldó cirkusz mezőnye ezen a hétvégén Spanyolországba látogat, a katalán ring pedig nemrég egy második vonalvezetést is homologizáltatott, a helyszínre látogató versenysorozatok pedig eldönthetik, hogy használni kívánják-e az utolsó szektorban található lassítót, vagy sem. A Forma-1 úgy döntött, az új, módosított vonalvezetést alkalmazza az idei évtől, így a célegyenesre egy elnyújtott jobbkanyar vezet majd rá, ami igen komoly terhelést jelent majd a versenyautók bal első abroncsára.
Charles Leclerc szerint nem kétséges, hogy a változtatás komoly kihívást jelent majd számukra ezen a hétvégén.
„Szerintem a bal első sírni fog az egész verseny alatt” – mondta a Ferrari versenyzője a Motorsport.com című lapnak, amikor az átalakított katalán pályáról kérdezték. „De mindenkit ugyanúgy érint, szerintem a beállítások tekintetében nagy kihívás lesz, és persze igyekszünk a legjobban segíteni majd annak a bal elsőnek.”
„Remélem, hogy azok az új elemek, amiket felteszünk az autóra, jók lesznek a gumikezelés szempontjából is, mert arra számítok, hogy ez lesz a fő kérdés Barcelonában.”
A McLaren ifjú titánja, Lando Norris arra számít, az új vonalvezetés a versenyzők dolgát is megnehezíti majd.
„Fizikailag megerőltetőbb lesz a nyaknak, szóval egyáltalán nem várom” – mondta a brit. „Azt pedig remélem, hogy jobb lesz tőle a versenyzés. Trükkös utolsó kanyar, hogy őszinte legyek. Nem mondanám, hogy padlógázas lesz, de szerintem segíteni fog a versenyzésen.”
„De ez a futam már eleve óriási mértékben szól a menedzselésről, és a változtatás révén még inkább fog.”
A Forma-1 csapatai természetesen már jó ideje próbálnak a lehető legjobban felkészülni a barcelonai versenyhétvégére – leginkább pedig a gumik megóvása lesz a céljuk.
„Azt gondolom, igazán érdekes lesz látni, hogy hogyan reagálnak az abroncsok, főleg a bal első” – mondta a Williams teljesítményigazgatója, Dave Robson. „Most négy gyors jobbkanyar van a pályán, szóval szerintem ez diktálja majd azt, hogy mire lesz szükség az autóval, milyen leszorítóerőt és egyensúlyt alkalmazunk, és hogyan viselkedik a bal első.”
A Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola ugyanakkor arról beszélt, mivel az utolsó lassítót kivették a vonalvezetésből, a hátsó abroncsok terhelése kisebb lesz majd.
„A bal elsőnek egy kicsit talán keményebb lesz, mint általában, a hátsó abroncsok viszont kisebb terhelést kapnak, mivel a 3-as szektor eléggé megterhelő volt a kigyorsítás miatt” – mondta a Motorsport.com kérdésére.
„Szóval kicsit több az oldalirányú terhelés, és kevesebb a kigyorsítás. Megvannak a csapatok szimulációi, és már volt pár tesztünk ott az F3-mal és az F2-vel, szóval van elképzelésünk.”
„Most a C1-es, C2-es és C3-as keverékekkel érkezünk. Tavaly azt használtuk, amit most a C0-snak hívunk, de az túl kemény volt, és mindenki a C2-es és C3-as gumikat használta, és három kiállásunk volt.”
„Az új C1-es jóval közelebb áll a C2-eshez. Szóval el tudom képzelni, hogy vegyesen alakulnak majd a stratégiák, és talán mindhárom keverék használatban lesz. Végeznünk kell még némi kalkulációt, de feltehetően kétkiállásos versenyünk lesz.”