A brit istálló idei utolsó jelentősebb fejlesztési csomagját vetette be Austinban: az AMR23-asra új padlóélek, továbbfejlesztett diffúzor, új motorborítás, valamint úgynevezett ’beam wing’ került, a csapat pedig egyértelmű fejlődést várt az újításoknak köszönhetően.
A sprintfutamos formátum miatt viszont csupán egyetlen, 60 perces szabadedzés állt a mezőny rendelkezésére, az Aston Martin pedig egész egyszerűen nem tudott megbirkózni a feladattal, és nem sikerült megfelelő egyensúlyt találni a versenyautóknak. A vasárnapi verseny előtt ezért úgy döntöttek, kikérik autóikat a parc ferméből, és jelentősen megváltoztatják a beállításokat – Fernando Alonso ráadásul a futamon már a katari specifikációt használta.
A kétszeres világbajnok 6 körrel a leintés előtt esett ki műszaki hiba miatt, míg Lance Stroll végül a 9. helyen futott be, Lewis Hamilton és Charles Leclerc kizárása után pedig a 7. pozíciót örökölte meg. Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke belátta, hiba volt a sprinthétvégére fejlesztéseket vinni.
„A háromnapnyi kemény munka után volt néhány mosolygó arc a garázsban, és ez is teljesen megérdemelt. Ugyanakkor látni kell azt is, hogy milyen lehetőséget szalasztottunk el, és ez bizony a valóság” – mondta a szakember.
„Tény, hogy pénteken el kellett volna végeznünk a házi feladatunkat. Nem tettük, és ennek egész hétvégén ittuk a levét. Most pedig egyetlen szabály lesz mindig: ne vigyünk fejlesztéseket egy sprinthétvégére!”
„Ha viszont úgy döntünk, hogy igen, tisztában vagyunk a kockázataival – és nem panaszkodhatunk, ha ilyesmi történik. De egy újabb leckét tanultunk meg.”