Miközben az ellenfelek jórészt a Red Bull tavalyi, RB19-es versenyautójából próbáltak ihletet meríteni, természetesen saját ötleteikkel és megoldásaikkal is felvértezték idei versenygépeiket. Mindeközben pedig a Red Bullnál is kőkeményen dolgoztak azon, hogy fejlődjenek, így a 2024-es idényre jelentősen átalakították versenyautójukat.
A Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache azt mondja, vannak istállók, melyek meglehetősen érdekes fejlesztési megoldásokat választottak — példaként említette a Mercedest, mely trükkös első szárnyával gyakorlatilag kijátszotta a Forma-1 technikai szabályait. A szakember szerint az is sejthető, hogy az ellenfelek megfejtették, a Red Bull tavaly miért tudott ennyire domináns autóval előállni.
„Nem tudom, hogy megértették-e, amit mit csináltunk, de az alapján, amit láttam az autóik fejlesztése kapcsán, szerintem igen” — mondta a szakember a Motorsport.com című internetes portálnak. „Még ha nem is teljesen ugyanaz az út, hiszen biztos vagyok benne, hogy nem minden tekintetben csináltuk jól. Megtalálták a saját útjukat abban az értelemben, hogy egy olyan megoldást fejlesztettek, vagy olyan utakat választottak, melyeket a korábbi problémáikra és tudásukra alapoztak.”
„Szóval talán találtak egyéb dolgokat, amik nagyon érdekesek lehetnek. Az például érdekes, hogy az első szárnyon három és fél szárnyelemmel generálnak több kiáramlást [a Mercedesnél]. Más utat találtak. Nem vagyok biztos abban, hogy pontosan tudják, mi mit csináltunk, ha ugyanis csak lemásolsz dolgokat anélkül, hogy értenéd, az szerintem haszontalan. De ebben a bizniszben minden versenyképes egyén a saját érdekében követ egy bizonyos utat.”
A Red Bull ígéretes formát nyújtott a múlt heti, bahreini tesztelésen, Wache azonban azt mondja, természetesen nincs garancia arra, hogy idén is olyan domináns formát tudnak mutatni az F1-ben, mint tavaly. A szakember rámutatott, a Ferrari például a versenytempó tekintetében elég erősnek mutatkozott a gyakorlás során.
Arra a kérdésre, hogy a Red Bull megtarthatta-e előnyét a télen, így felelt: „Nem, nem osztom ezt a véleményt. Remélem, hogy az előnyünk nagyobb lesz, de nem tudom. Először is remélem, hogy egy olyan autóval álltunk elő, mely jól teljesít majd, aztán majd meglátjuk, hogy áll mindenki. De hogy őszinte legyek, ha a Ferrarit nézem [a hosszú etapokon], nagyon gyorsak voltak. Szóval nem tudom, hogy őszinte legyek.”
„A fő aggodalmunk az, hogy ez a pálya nagyon specifikus. Hogyan fogjuk átmenteni ezt más típusú pályákra? Itt sok múlik az autó hátulján. A pálya felülete nagyon egyedi. Azt gondolom, másféle kihívás vár majd ránk, és nem vagyok biztos benne, hogy könnyű lesz.”