A Ferrari rövidtávú tervei között szerepel, hogy nyár végéig felújítja szélcsatornáját, miután bizonyosságot nyert, hogy korrelációs problémák miatt nem hozták azt a teljesítményt a szezon első versenyein, amire számítottak.
A Ferrari rövidtávú tervei között szerepel, hogy nyár végéig felújítja szélcsatornáját, miután bizonyosságot nyert, hogy korrelációs problémák miatt nem hozták azt a teljesítményt a szezon első versenyein, amire számítottak.
Mindezt az olasz alakulat technikai vezetője, Aldo Costa árulta el az újságíróknak szombaton Isztambulban, miután a hét elején egyértelművé vált, hogy a Maranellóban található szélcsatorna okolható a kezdeti gyengélkedésért.
A szakember elmondta, hogy a probléma feltérképezésében komoly segítséget nyújtott a Toyota kölni szélcsatornája, amit a megoldás megtalálása érdekében vettek bérbe.
Néhány módosítást már most elvégeztek, hogy javítsanak a helyzeten, de Costa elmondta, hogy egy nagyobb fejlesztési programunk van arra, hogy végleges megoldást találjanak a problémákra, és ha minden jól megy, nyár végére végezhetnek is ezzel.
„Nem szokatlan, hogy valami probléma van a szélcsatornában, és sajnos, mikor ez velünk történik meg, az komoly figyelmet kap” – magyarázta a szakember.
„Ezek a mai autók igen összetettek az örvénykezelés terén, számos területen, szóval volt néhány olyan terület, ahol ez nem működött elég jól. Éppen ezért át kellett vizsgálnunk mindent a szélcsatornában, aminek részleteibe most nem mennék bele.”
„Továbbá át kell terveznünk néhány területet, magában a berendezésben, ami véleményem szerint az augusztusi nyári szünet utánra fejeződhet be, valamikor szeptemberben vagy októberben.”
„A Toyota szélcsatornája nagyon jól jött nekünk, hiszen lehetőségünk volt összehasonlítani a dolgokat három különböző környezetben (a két szélcsatornában és a pályán), illetve egy negyedikben, hiszen van CFD (számítógépes folyadékdinamika) is.”
„Úgy gondolom, hogy sikerült egy igen komoly előrelépést elérnünk, és bízom abban, hogy szeptemberre vagy októberre újabb előrelépést érhetünk el a pálya illetve a szélcsatorna összeillesztésében.”
Arra a kérdésre, hogy nem tartja-e későinek a feleszmélést, Costa a következőket felelte: „Már most kijavítottunk és megértettünk számos problémát, szóval a csatorna már most megfelelően működik.”
„Folyamatosan fejlesztjük a szélcsatornát, és a következő hónapokban újabb lépéseket tervezünk, amik meglátásunk szerint szeptemberre, októberre zárulhatnak le.”