Legálisnak minősítette a Lotus Renault GP innovatív, fékstabilitást elősegítő fejlesztését a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), így a rivális csapatok még a szezon kezdete előtt lemásolhatják azt.
Legálisnak minősítette a Lotus Renault GP innovatív, fékstabilitást elősegítő fejlesztését a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), így a rivális csapatok még a szezon kezdete előtt lemásolhatják azt.
A brit-francia alakulat a tavaly novemberi fiatal versenyzők tesztjén vitte pályára új fejlesztését, melynek lényege, hogy meggátolja a versenyautó elejének féktávon történő süllyedését, ezáltal növelve az első terelőszárny hatékonyságát a féktávon, illetve a kanyarok bejáratánál.
A trükkös rendszer állítólag fordítva is működik, tehát kigyorsításkor meggátolja az autó orrának hirtelen megemelkedését, folyamatosan optimalizálva ezzel az első szárny hatékonyságát.
A neves Forma-1-es szakíró, Giorgio Piola úgy tudja, a rendszer mechanikus elven működik, kezelését pedig a versenyzőnek kell végeznie, akárcsak két éve, az F-csatorna esetében.
Mint azt Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke a minap megerősítette, tudnak a Lotus innovációjáról, és a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) várnak választ arra a kérdésre, hogy a trükkös megoldás legálisnak minősíthető-e.
A Technikai Szabálykönyv 3.15-ös cikkelye ugyanis kimondja, a DRS-rendszer kivételével tilos olyan eszközök használata, melyek megváltoztatják az autó aerodinamikai jellemzőit, és melyek működtetéséhez a versenyző mozgással kénytelen beavatkozni.
Az Autosport című brit szaklap mindazonáltal úgy tudja, Piola állításával ellentétben a Lotus Renault GP fejlesztésének működtetéséhez nincs szükség a versenyző közvetlen beavatkozására, hiszen a hatás létrejötte a fékrendszer és a felfüggesztés kölcsönhatásán múlik, ráadásul a rendszer nem is minősül mozgó aerodinamikai elemnek.
A lap állítása szerint a Lotus folyamatosan kapcsolatban állt a szövetséggel a fékrendszer kifejlesztése során, mi több, valójában azt már 2010-ben az FIA elé tárta, és tavaly januárban zöld utat is kapott a használatára.
Az Autosport úgy értesült, az élcsapatok közül legalább egy alakulat már benyújtotta hasonló elképzeléseit a testülethez, így 2012-ben vélhetően használni is fogja azt.