A korábbi Forma-1-es versenyző, Alex Wurz szerint nem jutott jogosulatlan előnyhöz a Lotus csapata azáltal, hogy a királykategória kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli az enstone-i gárda korábbi versenyautójával végzi pályatesztjeit.
A korábbi Forma-1-es versenyző, Alex Wurz szerint nem jutott jogosulatlan előnyhöz a Lotus csapata azáltal, hogy a királykategória kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli az enstone-i gárda korábbi versenyautójával végzi pályatesztjeit.
A Pirelli korábban a Toyota 2009-es versenygépével dolgozott, ám már jó ideje a Renault 2010-es modelljével rója a köröket gumitesztjei alkalmával.
Miután a Lotus parádés teljesítményt nyújtott az évad első futamán, Melbourne-ben, ahol Kimi Räikkönen autójának nagyszerű gumikezelése révén nyerni tudott, sokan úgy vélekednek, az, hogy a Pirelli a csapat korábbi autójával teszteli gumijait, előnyt jelent az enstone-i gárda számára.
„Nyilvánvaló, hogy a Pirelli abroncsait ilyen típusú autókra tervezték” – mondta Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója. „A mai Lotusnak mondhatni ugyanaz a DNS-e.”
Alexander Wurz szerint viszont szó sincs arról, hogy Räikkönenék előnyben lennének emiatt.
„Minden csapatnak lehetősége volt arra, hogy tesztautót adjon a Pirellinek, de senki sem akart” – mondta az osztrák a Spoxnak. „Nem hiszem, hogy a Lotusnak előnye származik ebből.”
„Ezek sztenderd abroncsok, mindenki ugyanannyit tesztelhet velük, mindenkinek ugyanannyi ideje van arra, hogy hozzászokjon ezekhez a gumikhoz. Az összes csapatnak ugyanazokkal a problémákkal kell megküzdenie – meg kell próbálni okosabbnak lenni az ellenfélnél, és előnyre szert tenni. Ez egy lehetőség, nem pedig hátrány.”