A Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff azt mondja, azért nem dolgoztak a Pirelli hiperlágy abroncsaival a téli teszteken, mert ezt a gumikeveréket csupán „túl kell élni” valahogy a 2018-as szezon során.
A német istálló versenyzői, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas több mint 1 másodperccel lassabbak voltak Sebastian Vettel pályacsúcsot jelentő körénél az előszezoni teszteken, ám a Mercedes nem is nagyon hajtott a minél jobb köridőkre, és főleg a Pirelli lágy- és közepes keverékű gumijaival dolgoztak, a Pirelli ultralágy keverékeit is mindössze kipróbálták a pilóták.
A hiperlágy gumikat viszont fel se rakták az autókra, Toto Wolff szerint ugyanis nem volt értelme.
„Úgy döntöttünk, nem használjuk a hiperlágy gumikat, mert úgy éreztük, hogy azok mindössze 1 kör erejéig használhatóak, és a teszteken minden az adatgyűjtésgről, illetve a beállítások megértéséről szól” – mondta a szakember.
„A hiperlágy csak egy újabb nagy lépés a tapadás szempontjából az ultralágyhoz képest. Egy időmérős gumi lesz, és úgy éreztük, hogy inkább a fejlesztési munkákra koncentrálunk az egykörös teljesítmény helyett.”
„Szerintem a hiperlágy gumi csupán időmérős abroncs lesz, és csak az első pár körben kell rá támaszkodni és túlélni.”
Wolff kifejtette, „minden autó” küszködött a lágyabb abroncsok hólyagosodásával a teszteken, és azok a versenyek, melyeken használni fogják majd őket, „izgalmasak lehetnek”.
A szakember beszélt arról is, nem valószínű, hogy a Pirelli jóslatainak megfelelően nagy különbség lesz minden gumikeverék között.
„Amit láttunk teljesítmény- illetve tapadáskülönbségeket a gumikeverékek között, azok meglehetősen kicsik voltak. A közepes és a lágy, a lágy és a szuperlágy, a szuperlágy és az ultralágy között apró eltérés van csak, 1-2 tized – néha pedig semmi különbség.”
„Bizonyos csapatok – például a Williams – esetében semmi különbség nem volt.”
Az istálló finn pilótája, Valtteri Bottas egyetért főnökével abban, hogy a hiperlágy gumikkal nem volt érelme dolgozni Barcelonában.
„Jobban tapadnak az eddigi tudásunk alapján, szóval szerintem nincs kockázat” – mondta.
„Úgy döntöttünk, hogy azokra a gumikra összpontosítunk, amelyeket a legtöbbet használunk egy ilyen típusú pályán.”
A Ferrari versenyzője, Sebastian Vettel egyébként nemrég azt mondta, nem ijedt meg a Mercedes versenytempójától, a német istálló ugyanis csak a közepes keverékű gumikkal teljesített hosszabb etapokat.
Bottas elismeri, az általuk futott köridők emiatt nem túl reprezentatívak.
„Tudjuk, hogy a teszt jó volt számunkra, főleg a hosszú etapok tűntek jónak és következetesnek. De ez csak egy pálya, egyféle körülmény, egyféle gumi. Óvatosnak kell lennünk, mert ráadásul elég egyedülállóak voltak a feltételek. Tudjuk, hogy Melbourne-ben, Bahreinben és Kínában más lesz a helyzet.”
„Elég jól meg tudjuk becsülni őket, de bizonyítanunk kell Melbourne-ben, hogy az autónk ott is jól működik.”