A Ferrari részletesen elmagyarázta, hogyan szúrta el a monacói versenyt - F1VILÁG.HU

A Ferrari részletesen elmagyarázta, hogyan szúrta el a monacói versenyt

HIRDETÉS
A Ferrari Forma-1-es csapatának stratégiai főnöke, Inaki Rueda részletesen elmagyarázta azokat a hibákat, melyeket az olasz istálló elkövetett a múlt hétvégi Monacói Nagydíjon, és mely hibák végül a győzelembe kerültek számukra.
Charles Leclerc, Ferrari, Monaco Grand Prix 2022, Monte Carlo,

A maranellói gárda remek formában teljesített Monte-Carlo utcáin, Charles Leclerc vezetésével ugyanis kibérelte az első rajtsort a szombati időmérőn. Nem sokkal a verseny kezdete előtt azonban rákezdett az eső a hercegségben, a változékony körülmények pedig komoly kihívások elé állították az F1-es csapatokat.

Bár sokáig úgy tűnt, a Ferrari és Leclerc kontroll alatt tartja a versenyt, végül több stratégiai hibának köszönhetően a Scuderia vereséget szenvedett a Red Bull-lal szemben, és egy 2., illetve egy 4. hellyel kellett távoznia Monacóból. A Ferrari sportigazgatója és stratégiai vezetője, Inaki Rueda a minap részletesen elmagyarázta, miért is hozták meg azokat a döntéseket, melyek végül a kudarchoz vezettek.

„Nagyon komoly elvárásokkal érkeztünk erre a versenyre. Arra számítottunk, hogy egy nagyon versenyképes autónk lesz, és szombaton megállapíthattuk, hogy ez a helyzet” – mondta a szakember.

„Az első rajtsor kibérlése Monte-Carlóban olyasvalami, amire nagyon büszkék vagyunk, olyasvalami, amit nagyon nehéz kivitelezni. Aztán elérkezett a vasárnap, és a verseny egy teljes órát csúszott, és a futam előtt száraz versenyre meghatározott terveinket elkezdtük megváltoztatni. El kellett kezdenünk azon gondolkodni, hogyan fogunk menedzselni egy esőfutamot.”

„Carlosszal egy nagyon jó versenyt futottunk. A 2. helyről rajtolt, és az első kerékcserék után vezető helyen találta magát. Habár kezdetben azt terveztük, hogy megpróbálunk védekezni Perezzel szemben, rá kellett jönnünk, hogy nem fog működni. Az utolsó másodpercben szóltunk Carlosnak, hogy maradjon kint, és így is tett. Emellett úgy ítéltük meg, hogy a pálya száraz pályás gumikkal lehet a leggyorsabb. És Carlos volt az első az élen állók közül, aki kiállt slickekért. Ez határozottan előnnyel járt számára.”

„Sajnos Latifi mögé jött vissza, és ez több mint 3 másodpercébe került. Ha nem blokkolta volna őt Latifi, meggyőződésünk, hogy megnyerte volna a versenyt.”

Fotó: Pirelli

Rueda elárulta, a haza közönsége előtt versenyző Leclerc esetében két nagy hibát is elkövetett a Scuderia, az egyik ráadásul a riválisoktól teljesen független volt.

„Charles esetében két hibát követtünk el. Az első, hogy Perezzel szemben fedeztük magunkat. Miközben Carlos esetében a körének a legvégén észleltük, hogy nem tudunk Perezzel szemben védekezni, Charles esetében nagy volt a különbség, és azt gondoltuk, tudjuk fedezni magunkat Perezzel szemben.”

„A 18 kör elején Charles-nak több mint 10 másodperces előnye volt Perezzel szemben. Sejtettük, hogy ez a különbség csökken, mivel Perez intermediate-abroncsokon sokkal gyorsabb volt, mint Charles az extrém esőgumikkal. Figyeltünk másokra is, és a rendelkezésünkre álltak az autókból származó élő adatok. És azt gondoltuk, hogy ez a 10 másodperces előny esetleg 5, 4, de legrosszabb esetben is 3 másodpercre csökken.”

Hirdetés

„És miközben álltunk ki, láttuk, hogy ez a 10 másodperces előny csökken 7, 6, 5, 4 másodpercre, ahogy Charles jött át az uszodánál. A legutolsó referenciapont azt jelezte felénk, hogy 1 másodperccel Perez elé jövünk majd vissza. Amire nem számítottunk, az az, hogy Perez összességében 9 másodperccel lesz gyorsabb abban a körben. Emiatt pedig elveszítettük a versenyt Charles-lal.”

„A második hiba, amit vele kapcsolatban elkövettünk, az ugyancsak a különbségekkel kapcsolatos volt. Ki akartuk hívni mindkét autónkat száraz pályás gumikért. A 21. körben úgy gondoltuk, a pálya már kellően jó a slickekhez. Ugyanekkor behívtuk Carlost is, hogy megpróbáljuk megtartani a vezetést. Azt mondtuk, ’hozzuk be Charles-t is, hogy megpróbáljunk alávágni Pereznek, így az első és a második helyeken érhetünk célba’. Ahogy álltunk ki a bokszba, figyeltük az eszközeinket és a különbségeket. A két autónk közti különbség 5 másodperc volt. Elérkezett az idő egy dupla kiállásra. Egy tökéletes dupla kerékcseréhez 6 másodpercre van szükség, és úgy voltunk vele, 5,5 másodperec elég lehet.”

„Ahogy az autók egyre közelebb értek a bokszbejárathoz, ez a különbség lecsökkent, a bokszbejáratnál pedig mindössze 3,5 másodperc volt. Egy utolsó kísérletet tettünk arra, hogy megpróbáljunk szólni Charles-nak, hogy maradjon kint, de túl késő volt, már ráfordult a bokszutcára. Ezzel a dupla kiállással Charles 2 másodpercet veszített. És ez döntő volt. Hogy miért? Mert ez lehetővé tette Verstappen számára, hogy egy körrel később Charles elé jöjjön vissza.”

Fotó: ACM

A Ferrari taktikai vezetője ígéretet tett arra, mindent megtesznek azért, hogy tanuljanak a Monacóban történtekből, és megerősödve térjenek vissza a versenypályára.

„Keserédes érzésekkel távoztunk Monacóból, hiszen voltak nagyon jó dolgok, ugyanakkor olyanok is, amikre nem lehetünk büszkék. A gyárban kielemezzük, hogy mit csináltunk jók, és mit nem. Fejleszteni fogjuk az eszközeinket, a procedúráinkat, és meg fogunk bizonyosodni arról, hogy a történtekből tanulva erősebben térjünk vissza.” 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Ferrari részletesen elmagyarázta, hogyan szúrta el a monacói versenyt
Ocon sajnálja, hogy nem tudott elköszönni a csapattársaktól
A Ferrarinál nem tartanak attól, hogy Hamilton elveszítette a sebességét
Megválik F1-es autógyűjteményétől Bernie Ecclestone
Doohan célja az évadzárón: Segíteni az Alpine-t a konstruktőri küzdelemben

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!